اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان تاکید کرد

کمبود کارشناس متخصص روابط‌ عمومی‌ ضعف‌های نظام ارتباطات

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: کمبود کارشناسان متخصص در روابط ‌عمومی‌ها یکی از ضعف‌های نظام ارتباطات در سازمان‌ها است.

کمبود کارشناس متخصص روابط‌ عمومی‌ ضعف‌های نظام ارتباطات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت در دیدار با امیرعباس تقی‌پور، دبیر هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک در تهران اظهار داشت: روابط‌ عمومی‌ها برای آنکه در سطحی وسیع‌تر و در حداقل زمان ممکن پاسخگوی جامعه هدف باشند، باید به تجهیزات، ابزار و فنون روز دنیای دیجیتال و فضای سایبر مجهز شوند.

استاندار گلستان تصریح کرد: امروزه مأموریت‌های روابط ‌عمومی متفاوت از گذشته است و آنها برای انجام این مأموریت‌ها نیازمند استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید بوده و نباید به شیوه‌های سنتی بسنده کنند.

این مسئول استفاده از قابلیت‌ها و توان تکنولوژی‌های نوین ارتباطی برای تحقق اهداف سازمانی خود را هنر یک روابط‌ عمومی موفق دانست.

وی افزود: امروزه شتاب تولید و انتشار اطلاعات ناشی از عصر دیجیتال به حدی است که استفاده صرف از تکنیک‌های سنتی، فعالیت روابط‌ عمومی‌ها را ناکارآمد می‌کند و روابط‌ عمومی‌ها برای انتقال سریع، دقیق و صحیح اطلاعات و برقراری ارتباطی مؤثر با مخاطب باید به سمت استقرار نظام روابط‌ عمومی الکترونیک در سازمان‌ها به عنوان یک نیاز اساسی حرکت کنند.

قناعت کمبود کارشناسان متخصص در روابط‌ عمومی‌ها را یکی از ضعف‌های نظام ارتباطات در سازمان‌ها قلمداد کرد و گفت: نحوه طراحی تشکیلات روابط ‌عمومی در ایران بیانگر ناهمگونی در عناوین شغلی، واحدهای سازمانی و نحوه نگرش به فعالیت‌های روابط‌ عمومی است و به همین دلیل نیز تدوین الگویی مشخص، استاندارد و ایده‌آل برای واحدهای روابط‌ عمومی در سازمان‌ها ضروری است.

وی تأکید کرد: روابط‌ عمومی‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان و استراتژیک سازمان نقش غیرقابل انکاری دارند، اما روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری سازمان آنها را از این مسیر دور کرده است.

قناعت حرکت به سمت روابط‌ عمومی الکترونیک و کنار گذاشتن روش‌های سنتی ناکارآمد را یکی از برنامه‌های جدی روابط‌ عمومی‌های استان گلستان عنوان کرد و ادامه داد: بر همین اساس، استانداری گلستان به آموزش مباحث مختلف روابط‌ عمومی الکترونیک، دولت الکترونیک و مزایای ناشی از استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی به روابط‌ عمومی‌ها و فراتر از آن به مدیران و کارشناسان دستگاه‌های دولتی استان پرداخته است و امروز شاهد هستیم که اکثر دستگاه‌های دولتی استان وب‌سایت‌های اداری مرتبط با نوع فعالیت خود را راه‌اندازی کرده و از طریق پست‌های الکترونیکی و پیامک با مخاطبان خود ارتباطات مؤثری برقرار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا نیز راه‌اندازی شهر الکترونیک گرگان و استان الکترونیک گلستان در دستور کار استانداری گلستان قرار گرفته است.

در این دیدار امیرعباس تقی‌پور دبیر هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک نیز از حمایت‌های استانداری گلستان از فعالیت‌های ارتباطی و توسعه دانش روابط‌ عمومی الکترونیک در سطح ادارات و سازمان‌های این استان تشکر و بر آمادگی دبیرخانه دائمی همایش روابط‌ عمومی الکترونیک برای کمک در توسعه نظام اجرایی استقرار روابط‌ عمومی الکترونیک در استان تأکید کرد.

تقی‌پور با بیان اینکه در هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک از تلاش‌ها و حمایت‌های استانداران گلستان و خراسان‎شمالی به عنوان مدیران حامی توسعه روابط ‌عمومی الکترونیک تقدیر خواهد شد، از قناعت دعوت کرد در این همایش حضور یابد.

هفتمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک روز 25 اردیبهشت‌ماه 1391 با حضور اساتید، مدیران و کارشناسان روابط‌ عمومی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول