اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک صورت می‌گیرد

بررسی شاخص‌های ارزیابی پرتال‌های روابط‌عمومی در ایران

خبرگزاری فارس: شاخص‌های ارزیابی پرتال‌های روابط‌عمومی در ایران در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک بررسی می‌شود.

بررسی شاخص‌های ارزیابی پرتال‌های روابط‌عمومی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از دبیرخانه هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، حمید ضیایی‌پرور، مدرس دانشگاه سوره در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک به بررسی شاخص‌های ارزیابی پرتال‌های روابط‌عمومی در ایران می‌پردازد.

وی در چکیده مقاله خود آورده است: اکنون تقریبا تمام دستگاه‌های دولتی ایران و اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی در ایران دارای پرتال و وب سایت است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب این پرتال‌ها، قدیمی، فاقد تکنولوژی‌های روز و بدون جاذبه‌های کار پسندی بوده و دچار رکود و کم تحرکی شده‌اند.

ضیایی‌پور تاکید کرد:‌ برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات پرتال‌ها و ساب پرتال‌های یک دستگاه در سطح ملی می‌تواند ضمن به تحرک واداشتن روابط‌عمومی‌ها در به روز رسانی وب سایت‌ها و پرتال‌هایشان، میزان خدمات و اطلاعات این سامانه‌های الکترونیک را ارتقا بخشد.

مدرس دانشگاه سوره خاطرنشان کرد:‌ برخی دستگاه‌ها تاکنون طی سال‌های گذشته اقدام به برگزاری جشنواره‌های ساب پرتال‌های خود کرده‌اند، جشنواره تسما نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های وب دولتی در ایران تاکنون دو دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد:‌ شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته در برگزاری چنین جشنواره‌هایی فقدان شاخص‌های استاندارد برای ارزیابی وب سایت‌ها متناسب با ماموریت‌های هر سازمان در ایران است.

ضیایی‌پور عنوان کرد:‌ محقق در تجربه‌ای عینی طی سال 1390 موفق به طراحی و اجرای نخستین جشنواره ساب پرتال‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.

مدرس دانشگاه سوره اضافه کرد:‌ مهم‌ترین گام این جشنواره به لحاظ علمی، تدوین شاخص‌های ارزیابی و تهیه اسناد راهبردی طراحی و توسعه وب سایت و پرتال روابط‌عمومی بود.

وی بیان داشت:‌ محقق خود به عنوان داور بخش وب سایت در چندین جشنواره وب دولتی در ایران مانند جشنواره وب سایت‌های صنعت نفت ایران، جشنواره وب سایت‌های دانشگاه‌های ایران و داوری چندین جشنواره وبلاگی در ایران از جمله جشنواره وبلاگ‌های بانکی ایران، تجربیات متعددی در حوزه ارزیابی وب سایت‌ها اندوخته و از این تجربیات برای تدوین شاخص‌های استاندارد ارزیابی وب سایت در ایران استفاده کرده است.

در مقاله حاضر شاخص‌ها و اسناد مذکور به عنوان یک دانش فنی در حوزه طراحی وب سایت در ایران به تفصیل تشریح شده است. شاخص‌هایی همچون هدف‌گذاری، گرافیکی، محتوایی و تکنولوژیکی که خود شامل 56 زیر شاخص می‌شود. همچنین به اسنادی مانند استایل بوک پرتال، شناسنامه پرتال، سند راهبردی پرتال، سیاستگذاری دامنه‌ها و ضوابط و مقررات دولتی در حوزه پرتال پرداخته شده است.

در تهیه این اسناد و شاخص‌ها از تجربیات جهانی و منابع و مستندات معتبر بین‌المللی در این حوزه بهره‌گیری شده و تمام فستیوال‌های مرتبط در حوزه وب ایرانی نیز مورد مطالعه و بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین جزییات طراحی برگزاری یک جشنواره ساب پرتال‌ها و فرآیند عملی برگزاری آن تشریح شده و راهکار علمی و عملی مناسبی پیش روی نهادهای روابط‌عمومی در تمام دستگاه‌های دولتی گذاشته شده تا با تکیه بر این تجربه بتوانند در پرتال‌ها و وب سایت‌های خود تحرکی جدی ایجاد کنند.

مقاله مذکور همچنین می‌تواند به عنوان سندی برای ارزیابی تمام وب سایت‌های دولتی در ایران مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب هر مدیر وب سایت و پرتال دولتی می‌تواند با استفاده از شاخص‌های مذکور، خود راساً به ارزیابی سامانه‌های اینترنتی‌اش بپردازد و به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرد.

بر پایه این گزارش، هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با حضور اساتید، دانشجویان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی سازمان‌های دولتی و غیردولتی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های صنعتی و نهادهای بخش عمومی، 25 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول