اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 65 واحد فعال صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی حدود 65 واحد فعال صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کنند که حجم سرمایه‌گذاری این واحدها 614 هزار و 462 هزار دلار است.

فعالیت 65 واحد فعال صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی، محمدعلی عسگری افزود: کشورهای سرمایه‌گذار در حوزه‌های صنعتی و معدنی استان بیشتر از ترکیه، آذربایجان، آلمان، گرجستان، فرانسه، چین، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ارمنستان، افغانستان، تاتارستان( روسیه) و ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این 65 واحد در امر فولاد، پوشاک، چوب، نساجی، رنگ، مبلمان، محصولات پلی‌اتیلن، انواع پروفیل، کیسه‌های پلاستیکی، قطعات خودرو، اکتشافات معدن طلا و مس، مواد شوینده، انواع کاشی و سرامیک، منسوجات نبافته، تجهیزات پزشکی، سنگبری و ... هستند.

عسگری با بیان اینکه 34 واحد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 29 واحد نیز در حال اجرا است و از این تعداد یک واحد در حال بهره‌برداری یعنی مذاکره برای عقد قرارداد و یک واحد دیگر نیز در مرحله اجرا یعنی خرید زمین است.

وی، وضعیت سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی را در مقایسه با بعضی از استان‌های دیگر امیدوارکننده دانست و اضافه کرد: نسبت به ظرفیت‌های زیادی که هست هنوز فاصله زیادی تا سطح دلخواه داریم.

سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در ابعاد گوناگون صنعتی ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی دارد که باید تلاش کنیم سرمایه‌های داخلی و خارجی را برای استفاده از این ظرفیت‌ها جذب و جلب کنیم.

وی همچنین گفت: اگر بپذیریم که تداوم و پایدار بودن رشد و توسعه در استان موضوع حساس و مهمی است، ضرورت جذب سرمایه برای پیشرفت و حفظ سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته فعلی و نیز استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید بیشتر محسوس می‌شود.

عسگری در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی نیازمند استراتژی توسعه است و توسعه محتاج سرمایه‌گذاری مداوم، اظهار داشت: بالا بودن تعداد نیروهای جوان و آماده به کار، وجود ظرفیت‌های خالی و استفاده نشده در بخش‌های گوناگون و مراقبت از صنایع فعلی از جمله عواملی هستند که ضرورت سرمایه‌گذاری را برای استان بیشتر مطرح می‌سازند. 

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول