اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

عرضه 100 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به نزدیک شدن به زمان حضور 200 سرمایه‌گذار خارجی در ایران از عرضه 100 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان خبر داد.

عرضه 100 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری بهروز علیشیری دوشنبه شب در حاشیه نشست شورای اداری استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به عضویت چند دستگاه اجرایی و نظارتی در هیئت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیان داشت: رئیس اتاق بازرگانی و اتاق تعاون نیز در این هیئت حضور دارند.
وی با اعلام اینکه در سال جاری تاکنون مجوز جذب سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری صادر شد، خاطرنشان کرد: تحقق این سرمایه‌گذاری‌ها به مرور خواهد بود.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با تاکید بر اینکه روند رو رشدی را در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی پیش‌بینی می‌کنیم، تصریح کرد: در سال 1388 با بالاترین رشد جذب سرمایه‌گذاری اقتصادی روبه‌رو بودیم و این مسئله ایران را در لیست شش کشور نخست دنیا قرار داد.
علیشیری از رشد 124 درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان خبر داد و خاطرنشان کرد: وقتی در عرصه تجارت خارجی و جذب سرمایه‌گذار رکورد می‌زنیم باید تلاش کنیم این رکورد را حفظ کنیم.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به سفر خود و همکاران اقتصادی‌اش به اوکراین و ترکیه و همچنین به همایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور چین، تصریح کرد: غرفه ایران در چین بعد از آمریکا پرمراجعه‌ترین غرفه بوده است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان حضور 200 سرمایه‌گذار خارجی در ایران از عرضه 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این همایش به مسایل بازاریابی بین‌المللی نیز توجه می‌شود که ایران در این زمینه پیشتاز است.
علیشیری با اشاره به تحقق 10 پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در هر کشور از بین 10 هزار پروژه بیان داشت: هر کشوری که قدرت توجیه و چانه‌زنی اقتصادی بیشتری داشته باشد می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران موفق باشد.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد: در دو سال گذشته بیش از 22 همایش بین‌المللی تخصصی درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی توسط کشورمان برگزار شد.
وی اضافه کرد: در چهار سال اخیر 40 میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان به تصویب رسیده است.
علیشیری درباره احیای نساجی قائمشهر که قرار است توسط سرمایه‌گذار ترک انجام شود، اگر چه شاید به دلیل مدیریت و یا منابع این کار به کندی انجام می‌شود، ولی باید اعلام کنیم که احیای کارخانه نساجی در شهرستان قائمشهر یکی از مدل‌های موفق در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده است.
این مسئول شرکت نساجی قائمشهر را مشمول ماده 141 (ورشکسته) برشمرد و اذعان داشت: این کارخانه جزء با کمک بخش خصوصی احیا نمی‌شود و احیای نساجی هیچ ارتباطی با دولت ندارد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول