اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی رابر تأکید کرد

رعایت اصول بهداشتی توسط قصابان و ذابحان دام

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی رابر گفت: قصابان و ذابحان دام باید با رعایت اصول بهداشتی تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه‌کنگو و تب کیو جلوگیری کنند.

رعایت اصول بهداشتی توسط قصابان و ذابحان دام

فاطمه موحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: قصابان و ذابحان دام باید با پوشیدن لباس مخصوص و دستکش و عینک و رعایت اصول بهداشتی تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه‌کنگو و تب کیو جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب کیو است که عامل آن یک نوع باکتری بوده و این بیماری اصولاً در گوسفند و بز سبب بی‌اشتهایی و سقط جنین و گاها منجر به نازایی می‌شود.

موحدی با بیان اینکه انسان نسبت به عفونت بسیار حساس است، عنوان کرد: اصولاً از طریق استنشاق هوای آلوده به گرد و غبار حاوی باکتری ناشی از ترشحات جفت خشک شده و یا مدفوع و ادرار حیوانات آلوده مبتلا می‌شود.

وی بیان داشت: موارد ابتلای انسانی در افرادی که با دام و دامداری‌ها و یا بافت‌های آلوده حیوانی تماس دارند به صورت یک بیماری شغلی اتفاق می‌افتد.

رئیس شبکه دامپزشکی رابر گفت: انتقال آلودگی به انسان از طریق خوردن شیر، غذای آلوده و گزش که اهمیت کمتری دارد، صورت می‌گیرد.

موحدی گفت: علائم این بیماری در انسان شامل تب بالا، سردرد شدید، بی‌قراری، دردهای عضلانی، گیجی، گلودرد، سرفه شدید، کاهش وزن و مشکلات کبدی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عواقب خطرناک بیماری تب کیو آنوکاردیت است که بیشتر دریچه‌های قلب را گرفتار می‌کند.

وی از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی در محیط‌های نگهداری حیوانات و استفاده از شیر پاستوریزه  و مبارزه با انگل‌های خارجی حیوانات از طریق سمپاشی تا حدود زیادی از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول