اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی شهرضا خبر داد:

ذبح روزانه 200 دام سبک در کشتارگاه شهرضا

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: به طور متوسط روزانه بیش از 200 راس دام سبک در کشتارگاه نیمه صنعتی دام شهرضا ذبح می‌شود.

ذبح روزانه 200 دام سبک در کشتارگاه شهرضا
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حمیدرضا امیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شبکه‌های دامپزشکی نظارت بر نحوه کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌ها از طریق بازرسان مجرب است.
وی ادامه داد: کشتارگاه دام و طیور شهرضا که متعلق به شهرداری و شرکت تعاونی مرغ‌داران است، همواره در زمینه‌های مختلف از طریق بازرسان مستقر به منظور تایید محصولات نهایی و عرضه به بازار مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
مسئول دامپزشکی شهرضا اضافه کرد: البته بازرسی محصولات دامی و گوشتی به زمان ورود محصولات به بازار خلاصه نمی‌شود و در سطح فروشگاه‌ها و مراکز عرضه نیز به صورت مداوم از سوی کارشناسان و بازرسان مجرب مورد نظارت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه کشتارگاه دام شهرضا یک کشتارگاه نیمه صنعتی است، افزود: این مرکز روزانه پذیرای بیش از 200 راس دام سبک شامل گوسفند و بز و 20 راس دام سنگین شامل گاو گوساله و شتر است.
امیری با تشریح روند آماده‌سازی دام و طیور به منظور ذبح افزود: نظارت بر وضعیت ظاهری و مشخصات عمومی و اطمینان از نبود بیماری‌های پنهان از مواردی است که همواره از سوی کارشناسان مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در صورت وجود موارد خاص از کشتار دام جلوگیری و نسبت به معدوم کردن آن اقدام می‌شود.
وی گفت: دام‌ها پس از ذبح از سوی نماینده ولی فقیه مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا در صورت نبود مشکل خاص ممهور به مهر دامپزشکی که شامل مواردی از قبیل مهر دامپزشکی، مشخصات دام محل کشتار و تاریخ مصرف آن است، شود.
این مسئول رعایت نکات بهداشتی در مورد خرید گوشت قرمز، سفید، مرغ و بوقلمون را از سوی شهروندان یک موضوع مهم برشمرد و افزود: وضعیت رنگ سطح خارجی و بوی گوشت وضعیت بهداشتی محل عرضه تاریخ مصرف و برچسب دامپزشکی نوع بسته‌بندی و شرایط نگهداری در محل عرضه از مهم‌ترین موارد بهداشتی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول