اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان:

فرهنگ‌سازی مانع از ذبح سنتی دام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: فرهنگ‌سازی مانع از ذبح سنتی دام می‌شود.

فرهنگ‌سازی مانع از ذبح سنتی دام می‌شود
آرش سامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت و سویی حرکت دهیم که از کشتار سنتی دام در میان خانه‌ها و معابر جلوگیری کنند.
وی با اشاره به رسم بودن ذبح دام به روش سنتی، انجام مداوم این امر را بسیار نامناسب عنوان کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی، ذبح دام را از جلوی چشم مردم دور کنیم.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: آموزش در این مقوله از اهمیت بسزایی برخوردار است و فرهنگ‌سازی، تبیین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و توجه به بیماری‌های نوپدید و بازپدید می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش ذبح سنتی شود.
وی بیان کرد: بیماری‌های هاری از بیماری‌هایی است که قدمتی بسیار طولانی دارد و حتی در تورات نیز به آن اشاره شده و ما در دستنوشته‌های دوران باستان نیز شاهد وجود این بیماری هستیم.
سامی ادامه داد: در دنیای امروز شاهدیم که بیماری هاری به صورت نوپدید بروز کرده و سویه جدید آن در استرالیا به وجود آمده و این در حالیست که سرم‌ها و واکسن‌های معمول ما قادر به از بین بردن این بیماری نوپدید نیست و هر ساله نیز شاهد بروز یک بیماری جدید از جمله آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان، آنفلوآنزای خوکی و یا سایر بیماری‌های نوپدید دیگر هستیم.
وی اطلاع‌رسانی‌ مطلوب در روزهای 13 تیرماه و 14 مهر ماه هر سال که با نام روز مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و روز ملی دامپزشکی نام‌گذاری شده است را زمینه‌ای مناسب برای آموزش پیشگیری از مسائل و مشکلات موجود عنوان کرد.
رئیس دامپزشکی شهرستان همدان تصریح کرد: باید در جهتی حرکت کنیم که هر شهروند ما یک پلیس بهداشتی باشد و مردم خود اقدام به کنترل مسائل بهداشتی در زمینه جلوگیری از ذبح سنتی دام‌ها کنند.
وی در پایان گفت: برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده در زمینه جلوگیری از ذبح سنتی دام تنها در شهرستان‌ها انجام شده و ما از روستاها غافل مانده‌ایم که این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول