اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته زن

جشن میلاد کوثر در زنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت هفته زن جشن میلاد کوثر در زنجان برگزار شد.

جشن میلاد کوثر در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جشن میلاد کوثر به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای زنجان برگزار شد.

لازم به ذکر است، که در این مراسم به مقام زن و شان و شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگ‏ترین الگو برای مادران و بانوان امروز پرداخته شد.

گفتنی است، که در این مراسم کارمندان زن صنعت آب و برق استان زنجان و مسئولان حضور داشتند.

این مراسم جشن میلاد کوثر به همت امور بانوان صنعت آب و برق استان زنجان برگزار شد.

همچنین در حاشیه این مراسم کارگاهی با عنوان مهارت‏‌های زندگی با حضور یکی از اساتید دانشگاه تشکیل شد.

در این مراسم یکی از اساتید دانشگاه گفت: مهارت‏های زندگی باید در خانواده‌ها جدی گرفته شوند.

حمید رضا گلی رضازاده اظهار داشت: حضور در کلاس‏های آموزشی مهارت زندگی برای همه خانواده‏‌ها و مردم لازم است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پژوهش‏‌های سازمان بهداشت جهانی کیفیت زندگی مردم دنیا مناسب نبوده است، خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج تحقیقات کارشناسان این سازمان جهانی، در 50 سال پیش مردم دنیا زندگی‌کردن را بلد نبوده‏‌اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مهارت زندگی یک مقوله همه‏‌گیر است، تصریح کرد: اگر همه مردم 10 مورد مهارت زندگی را یاد گرفته و در زندگی روزمره خود جاری کنند، زندگی معمولی دارند.

وی با اشاره به اینکه از 40 سال پیش مهارت‏‌های زندگی به صورت اجباری در کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان آموزش داده می‏‌شود، ادامه داد: اگر این مهارت‏‌ها جدی گرفته شود ازدواج‏‌های جوانان امروزی به طلاق منجر نمی‏‌شود.

رضازاده با تاکید بر اینکه باید نیازهای اولیه زن و مرد از زندگی مشترک شناخته شده باشد، اضافه کرد: مهم‏ترین نیازهای زن در زندگی مشترک خود با همسرش نیاز به مهربانی و گفت‏‌وگو است.

وی به مبانی ارتباطات انسانی به عنوان نخستین مهارت زندگی اشاره کرد و افزود: همدلی و خودآگاهی و کنترل خشم از دیگر مهارت‏های زندگی است که زن و شوهر باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

این استاد دانشگاه مدیریت استرس، مبارزه با خلق منفی و ایجاد تفکر مثبت و نقاد را از دیگر مهارت‏های زندگی برشمرد و ادامه داد: رفتار جرات‏‌مندانه، تصمیم‏‌گیری و مدیریت زمان از دیگر مهارت‏‌هایی است که زن و مرد باید به آنها بپردازند.

وی همچنین توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه‏‌ای که فرد بتواند با چالش‏های زندگی روزمره کنار آید را به عنوان تعریف مهارت زندگی عنوان کرد و اظهار داشت: شکست‏‌هایی همچون شکست عاطفی، اجتماعی و عشقی جزئی از زندگی انسان است و باید با این مسائل کنار بیاییم.

رضازاده با تاکید بر اینکه انسان اگر دانش کافی و مهارت لازم را داشته باشد می‏‌تواند در مقابل چالش‏‌ها و مشکلات بایستد، یادآور شد: باید برای محقق‌شدن این مهم توانایی خود را بالا ببریم و دانش و مهارت زندگی را به کار گیریم.

وی در ادامه سخنان خود زن را شاه کلید خانه عنوان کرد و تصریح کرد: آرامش زن موجب ایجاد آرامش در خانه و اعضای خانواده می‏‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول