اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان کرد

موفقیت بانوان قمی در جشنواره کوثر پرفروغ

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: سهم استان قم از آثار برگزیده جشنواره کوثر پرفروغ 19 اثر بوده که بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

موفقیت بانوان قمی در جشنواره کوثر پرفروغ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی، فرهنگی هنری کوثر پرفروغ ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری خواهران سراسر کشور که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره کوثر پر‌فروغ با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری خواهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه خواهران ظرفیت‌های خوبی برای انجام کارهای فرهنگی در سطح کشور دارند، خاطرنشان کرد: تاثیرپذیری و تاثیرگذاری بالا از ویژگی‌های خواهران است و از این‌رو اهتمام بیشتری به فعالیت‌های آنان شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم به نقش سازنده زنان در بخش‌های مختلف اجتماع اشاره کرد و افزود: زنان علاوه بر نقش‌آفرینی در محیط خانواده، می‌توانند در جامعه نیز موثر واقع شوند.

حجت‌الاسلام روحانی ابراز داشت: بسترسازی برای حضور خواهران در اجتماع تاثیر بسزایی در مسیر تکامل و انسان‌سازی خواهد داشت.

به گفته وی، دین نیز توجه به امور بانوان را مورد اشاره قرار داده است و با الگوگیری از متون دینی می‌توان کارهای ویژه‌ای برای آنها انجام داد.

 

* 19 اثر برگزیده از مجموع آثار ارسالی به جشنواره از آن قم است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان داشت: تنها استان قم در بین 31 استان در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونت مستقلی برای خواهران دارد و تصمیم در ستاد عالی بر این است که در صورت مناسب بودن موقعیت در دیگر استان‌ها این فعالیت و ظرفیت گسترش یابد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به برگزاری جشنواره کوثر پرفروغ اضافه کرد: فراخوان برای شرکت در این جشنواره از میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد و مقدمات اجرایی و برگزاری آن تا سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم ادامه داشت.

وی تصریح کرد: بالغ بر 550 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت و 57 اثر از 19 استان به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: نمایشگاهی از آثار برگزیده در نگارخانه واقع در خیابان دور شهر برای بازدید عموم دایر شده است.

*تشکیل معاونت مستقل بانوان در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور 

حجت‌الاسلام روحانی سهم استان قم را از آثار برگزیده 19 اثر عنوان کرد و  اذعان داشت: در جشنواره ترنج ویژه عموم اعضای کانون‌ها که در ابتدای سال برگزار شد، سهم قم یک سی‌ام آثار برگزیده بود که در جشنواره کوثر پرفروغ این میزان افزایش یافته است.

وی با اشاره به نقش معاونت مستقل بانوان در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم خاطرنشان کرد: افزایش آثار برگزیده استان قم در جشنواره‌های فرهنگی نشان از موفقیت فعالیت معاونت خواهران است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: این تشکیلات و نگاه حمایتی به آن در کل استان‌ها تعمیم می‌یابد تا از تمام ظرفیت‌های فرهنگی هنری خواهران در دیگر استان‌ها نیز استفاده شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول