اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

بهسازی کتابخانه‌ها نیازمند پشتیبانی مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: حمایت مادی مسئولان از کتابخانه‌های عمومی مانع از فرسودگی این اماکن فرهنگی می‌شود.

بهسازی کتابخانه‌ها نیازمند پشتیبانی مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، احمد دولتی در شانزدهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش آوج اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر کتابخانه‌ها بیش از 10 سال است که راه‌اندازی شده‌اند، نیاز به تعمیر و بهسازی دارند و این امر در گرو پشتیبانی مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه آوج با هزار متر مساحت  از سال 66 راه‌اندازی شده که پس از گذشت 25 سال در حال حاضر نیازمند تعمیر و بازسازی است و در صورت بهسازی و تعمیر می‌تواند به مجموعه فرهنگی وسیعی برای برگزاری همایش‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مطالعه و کتابخوانی افراد تبدیل شود.

این مسئول عنوان کرد: در گذشته بزرگان و اندیشمندان تمام تلاش خود را برای حفظ ارزش‌ها و میراث علمی و فرهنگی نسل‌های گذشته به کار می‌بردند تا کودکان و نوجوانان خود را با اعتقادات و آرمان‌های فرهیختگان آشنا کنند.

دولتی ادامه داد: این اهتمام و جدیت برای حفظ دستاوردهای فرهنگی باید در زمان حال نیز وجود داشته باشد زیرا برای پیشرفت و موفقیت در آینده لازم است که از دستاوردهای گذشته اطلاع داشت.

وی تأکید کرد: در این راستا وجود کتابخانه‌های عمومی و حفظ کتب منبع و مرجع از اهمیت بسیاری برخوردار است که این مهم با یک بسیج همگانی محقق می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان بر لزوم پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها برای انجام هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها تأکید کرد.

سرپرست شهرداری آوج نیز در این جلسه گفت: این ما هستیم که به کتابخانه نیاز داریم زیرا زندگی افراد بدون مطالعه و افزایش شناخت نسبت به جهان اطراف امکان‌پذیر نیست.

رامین کریمی افزود: این شهرداری برای افزایش سرانه مطالعه در آوج از هیچ تلاشی فروگذار نیست و پس از احتساب سهم نیم درصد درآمد خود طبق قانون در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قزوین واریز می‌کند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول