اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه‌‌ها:

میزان امانت‌گرفتن کتاب در ساری افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: میزان امانت‌گرفتن کتاب در ساری افزایش یابد.

میزان امانت‌گرفتن کتاب در ساری افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدجواد سادات فاطمی عصر امروز در بیست و ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ساری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: در فرمایشات رهبری بارها اشاره شده که همه باید در کشور مطالعه کنند.

وی با اشاره به این جمله که نباید در کشور کسی زندگی کند که مطالعه نمی‌کند، تصریح کرد: این موضوع کار ما را سخت می‌کند و کار عظیمی است که همه مردم کتابخوان شوند.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از کار در رسیدن به هدف و اجرای فرمان رهبری بر عهده ما است، ادامه داد: تامین زیرساخت‌های لازم برای کتابخانه در این راستا از وظایف نهاد کتابخانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال رواج دادن کتابخوانی هستیم باید امکان اولیه را که داشتن کتابخانه مفید است فراهم کنیم، افزود: اما همه کار این نیست و گاهی کتاب و کتابخانه وجود دارد اما به اندازه کافی مراجعه‌کننده برای دریافت کتاب نداریم.

سادات فاطمی با بیان اینکه کتابخانه ساری از جهت امکانات زیرساختی در رده بالایی قرار دارد، یادآور شد:  اما آمار امانت گرفتن کتاب کم است. همه کارهایی که انجام می‌دهیم به دلیل این است که اعضا کتاب به امانت بگیرند.

سادات فاطمی گفت: ‌انجمن کتابخانه‌های عمومی ساری بر روی این نکته کار تحقیقی انجام دهد که چرا این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها قفسه باز هستند و دیگر مخزن بسته نداریم، ادامه داد:‌ در این زمینه سختی کار را به جان خریده‌ایم تا مراجعه‌کنندگان به راحتی بتوانند کتاب‌ها را لمس کنند و خود به جست‌و جو بپردازند تا رشد مطالعه داشته، گامی به جلو گذاشته باشیم.

سادات فاطمی با بیان اینکه رهبری فرمودند نباید در کشور کتاب‌نخوان داشته باشیم، بیان داشت: مقام رهبری ‌در همان دیدار با نهاد کتابخانه‌های عمومی هم فرمودند که این کار تنها مربوط به نهاد نیست.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به اینکه بضاعت و امکانات نهاد به اندازه‌ای نیست که بتوانیم همه مشکلات را پوشش دهیم، گفت:‌ دست استمداد ما دراز است و از همه یاری می‌طلبیم.

انتهای ‌پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول