اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی کردستان

عطاالله رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اعلام این خبر اظهار داشت: فراهم‌سازی زمینه برای آشنایی مخاطبان با فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی از اهداف راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌های عمومی کردستان است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی مملو از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف و متنوعی است که آشنایی با آنها برای شناخت بهتر این مرز و بوم لازم و ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه وجود تنوع فرهنگی در میان اقوام مختلف کشور را فرصت مناسب تلقی کرد و گفت: اقوام ایرانی در عین تفاوت‌های فرهنگی، همواره با یکدیگر در وحدت به سر برده‌اند و این‌گونه در راستای اعتلای این وطن اسلامی گام برداشته‌اند.

* دعوت از کتابخانه‌های عمومی استان‌ها برای دایر کردن بخش ایران‌شناسی

رستگار از انجام مکاتبات با ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سایر استان‌های کشور به منظور همکاری در اجرای این طرح خبر داد و تصریح کرد: از سایر استان‌ها خواسته شده که کتاب‌های مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم استان خود را برای تجهیز این بخش به کتابخانه‌های عمومی کردستان ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان راه‌اندازی بخش ایران‌شناسی در کتابخانه‌ها را برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف امری مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: این حرکت در راستای حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی مهم است و گام مهمی در مقابله با فرهنگ وارداتی غرب به داخل کشور به شمار می‌رود.

رستگار بیان کرد: تاکنون بخش فرق و مذاهب در کتابخانه‌های عمومی کردستان دایر شده و در آینده نیز بخش‌های ایران‌شناسی و دفاع مقدس نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان به اهمیت کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه اشاره کرد و یادآور شد: توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ حسنه در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید سایر دستگاه‌های دولتی و مردمی نیز در این حوزه فعالیت‌های بهتری داشته باشند.

رستگار در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام از هیچ فرصتی برای منحرف کردن جوانان کشورمان فروگذار نیستند لازم است که با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقشار جامعه به‌ویژه جوانان را با مسائل روز آشنا کرد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول