اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

مراجعه بیش از یک‌میلیون نفر به کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: یک میلیون و 500 هزار علاقمند به کتاب به کتابخانه‌های عمومی اردبیل مراجعه کرده‌ و از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

مراجعه بیش از یک‌میلیون نفر به کتابخانه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین پیش از ظهر امروز در نشست متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: این تعداد مراجعه کننده بیش از 800 هزار جلد کتاب امانت گرفتند به طوری که مطالعه 600 هزار جلد آن در خارج از کتابخانه‌ها و 200 هزار جلد آن داخل کتابخانه‌ها اتفاق افتاده است که افراد بعد از مطالعه کتاب‌ها را تحویل داده و در امانتداری آن کوشیده‌اند.

وی تصریح کرد: در حالی که در سال 89 اعضای کتابخانه‌های استان 31 هزار نفر بوده است در سال گذشته این رقم به 71 هزار نفر رسیده ولی آرزو داریم پایه عضویت اهالی استان در کتابخانه‌های عمومی به 10 درصد برسد.

 

شاخص‌های مطالعه در اردبیل مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه کارشناس مطالعه و کتابخوانی اردبیل نیز اظهار داشت: ‌شاخص‌های مطالعه و نهادینه شدن این فرهنگ در استان اردبیل مطلوب و در حد مناسب نیست ولی حرکت‌های آغاز شده در چند سال اخیر نوید یک روند بهبودی را می‌دهد.

مژگان عزیز‌خانی یادآور شد: البته در این زمینه در کنار فعالیت مسئولان امر نباید از تاثیر‌گذاری و  اهمیت خانواده‌ها و مربیان و معلمان در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه غفلت کرد.

وی مطالعه اینترنتی و مجازی را از شاخصه‌های مطالعه و احتساب سرانه کشوری و ملی آن توصیف کرد و گفت: هر چیزی که به دانش و آموخته‌های انسان کمک کند در حقیقت مطالعه است و ما زمانی می‌توانیم ادعای افزایش مطالعه را داشته باشیم که دسترسی آسان به کتاب از طرق مختلف مهیا شود.

این کارشناس مطالعه و کتابخوانی اردبیل با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بیان داشت: ما در کتابخانه‌های عمومی عضو دو ساله تا 85 ساله داریم که مشتاق و علاقمند به مطالعه کتاب و یادگیری هستند.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: بزرگان این شهر نظیر بابا صفری‌ها کتابخانه شخصی نفیسی دارند که نشان از اهمیت مطالعه و توجه به کتابخوانی در این استان است که به یقین مطالعه مفید هیچ منافاتی نیز با تحصیل ندارد.

وی در پایان سخنان خود نقش خانواده‌ها مهدها و مدارس ار در ترویج و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه راهکار اساسی در توسعه این بخش اعلام کرد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول