اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

مقبرةالشعرا در ملک وقفی احداث شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: مقبرةالشعرا تبریز در ملک وقفی امامزاده سید حمزه تبریز احداث شده و اداره کل ارشاد باید اجاره پرداخت کند.

مقبرةالشعرا در ملک وقفی احداث شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، به تشریح برنامه‌های هفته وقف در آذربایجان‌ شرقی پرداخت.
وی با اشاره به مظلومیت وقف در جامعه اسلامی بیان کرد: حضور اصحاب رسانه در عرصه مظلومیت‌زدایی از این فرهنگ مهم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامگذاری ایام هفته وقف خاطرنشان کرد: هفته وقف از اول تا هفتم بهمن خواهد بود که برنامه‌های مختلفی در مدت این هفته در راستای ارتقای فرهنگی این سنت انجام می‌شود.
وی گفت: بیش از 7 هزار مسجد و نیز بیش از 2 هزار موقوفه در استان وجود دارد که اقدامات فرهنگی و احیای آن مورد توجه است.
این مسئول با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این مساجد در تبریز واقع است، تصریح کرد: بازسازی برخی مساجد تاریخی استان از جمله 120 مسجد توسط میراث فرهنگی صورت گرفته که مورد تقدیر است.
حسینی با اشاره به برنامه توسعه امامزاده سید حمزه تبریز در مدت هفته وقف سال‌ جاری اظهار کرد: اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده و رفع تصرفات از این موقوفات مورد توجه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در حال حاضر برخی تصرفات غیرشرعی در محدوده این امامزاده انجام شده که از آن جمله مقبرة‌الشعرا تبریز است که در واقع این محل مستاجر اداره اوقاف است و اداره کل ارشاد اسلامی و ادارات دیگر باید به پرداخت حقوق این امامزاده اقدام کند.
حسینی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تاکید دارد تا در محل این ملک وقفی اقدام غیر مرتبط صورت نگیرد و در همین راستا احداث حسینیه به متراژ 800 متر مورد توجه است.
وی همچنین از طرح توسعه امامزاده سید محمد کرجان خبر داد و گفت: توسعه این امامزاده به صورت گسترده دنبال می‌شود و ساختمان چهار طبقه‌ای در این امامزاده احداث می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول