اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

خانواده‏ها تعصب‏های ناروا به دختران نداشته باشند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود تأکید کرد: لازم است تا خانواده‏ها، تعصب‏های ناروا درباره دختران نداشته باشند.

خانواده‏ها تعصب‏های ناروا به دختران نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمد حسینی ظهر امروز در جلسه صالحین شاهرود اظهار کرد: فاطمه (س) همان انسان کاملی است که قرآن و روایات چهره آن را تصویر کرده‏اند و او زنی است که می‏توان گفت مَثَل اعلای نفس بشری و مظهر صفات و اسمای الهی است.

وی بیان داشت: فاطمه (س) از معدود زنانی بود که توانست به مرحله کمال انسانی دست یابد؛ از این رو، فاطمه (س) برترین بانوی اسلام و سید زنان عالم است.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: فاطمه (س) گوهری تابناک در منظومه آفرینش است و رشته نسل پیامبر بوده و فرشته‏ای از ملکوت اعلی است؛ او همسر شهید است و امام شهیدان، تربیت کننده نسل شهید است و خود زن شهیدی که واجد کمالات انسانی و نمونه تربیت محمدی (ص) است.

حسینی افزود: او تنها زنی است که از همان آغاز حیات بر اساس اصول متعالی اسلام و ارزش‏های اسلامی رشد و پرورش یافته و به درجه‏ای رسیده که او را در عالم زنان همتایی نبوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‏گذاری‏های تربیتی پیامبر (ص) درباره فاطمه ثمر داد، گفت: کوشش‏های خود او نیز عاملی مهم در رشدش به حساب می‏آمده است.

حسینی افزود: فاطمه ذخیره بزرگ الهی و ذخیره‏دار حجّت خداوند است و مظهر عفت، طهارت نفس، تقوا، ادب، حق‏طلبی، عبادت، عشق به خدا، رحمت و اشک و آه و ناله و عصیان علیه ظلم و تجاوز و قهر علیه دشمنان خداست.

وی خاطرنشان کرد: فاطمه (س) را نزد پیامبر احترامی عظیم بود؛ بسی فراتر از احترام پدری به دخترش و این به گونه‏ای بود که حیرت دیگران را بر می‏انگیخت.

این استاد حوزه علمیه شاهرود تصریح کرد: این رفتار پیامبر با فاطمه (س) درس تربیتی برای پدران و مادران در مورد ارتباط با دخترانشان است که او را به حساب آورند و وزن و قدر او را کم‏تر از پسر ندانند و تعصب‏های ناروا را درباره دختران نادیده بگیرند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول