اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

زنان از اشتغال کاذب در جامعه دوری کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان تاکستان گفت: زنان باید از اشتغال کاذب در جامعه دوری و بیشتر بر تربیت مناسب فرزندان اهتمام کنند تا افراد مفیدی را به جامعه تحویل دهند.

زنان از اشتغال کاذب در جامعه دوری کنند

آیت‌الله علی اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: زنان جامعه با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در مورد چگونگی تربیت فرزندان می‌توانند روابط و تعاملات خود را با فرزندانشان بهبود دهند و با تحقق این امر بسیاری از مشکلات فرزندانشان را در مسایل اجتماعی و فرهنگی خانواده و جامعه برطرف کنند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان الگوی بی‌نظیر برای زنان جامعه است.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: زنان باید از اشتغال کاذب در جامعه دوری کنند و بیشتر بر تربیت مناسب فرزندان تلاش کنند تا با تربیت درست آنان افراد مفیدی را به جامعه تحویل دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قزوین با بیان اینکه افراد خاصی با القا حرف‌هایی مانند زنان خانه‌دار روشن‌فکر نیستند و سرگرم تربیت فرزندان هستند، گفت: مادران خانه‌دار با تربیت مناسب فرزندانشان، آنان را در رسیدن به کمال انسانی کمک می‌کنند تا آنان در دنیا و آخرت موفق و سعادتمند شوند.

وی اضافه کرد: مادران موفق و نمونه در 8 سال دفاع مقدس انسان‌هایی مانند شهید چمران و شهید همت را تربیت کردند که فرزندانشان توانستند نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کنند و تحقق این امر نشان‌دهنده روشن‌فکر بودن زنان خانه‌دار است.

مادران وظایف خانه‌داری و همسرداری را به دخترانشان بیاموزند

اسلامی اضافه کرد: مادران باید وظایف خانه‌داری و همسرداری را به دخترانشان آموزش دهند تا آنان با آغاز زندگی مشترک این وظایف را به نحو مطلوب‌تری در خانه انجام دهند تا زندگی موفق‌ و سعادتمند داشته باشند.

امام جمعه شهرستان تاکستان با بیان اینکه زنان و مردان به حقوق یکدیگر احترام بگذارند تا بنیان خانواده محکم‌تر شود، افزود: زنان و مردان جامعه دارای حقوق و وظایف اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی متفاوت هستند که با ایفای درست آنها در زندگی صمیمت خانواده را افزایش می‌دهند.

وی اظهار کرد: مردان به همسرانشان مهر و محبت داشته باشند تا فرزندان آنان مهربانی را از والدین فرا بگیرند و با دیگران رئوف باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قزوین گفت: زنانی که جایگاه مادری را در خانواده فراموش کنند بیشتر موجب تباهی و از ارزش‌های مادری بیشتر دور می‌شوند و نمی‌توانند وظایف مادری را به درستی در خانواده انجام دهند.

اسلامی بالاترین رابطه اجتماعی را، رابطه مادری و فرزندی عنوان و بیان کرد: حضرت زهرا(س) عاشق فرزندانشان بودند و به تربیت آنان اهمیت ویژه‌ای می‌دادند، لذا با الگوگیری از ایشان زنان جامعه نیز باید با کسب معلومات تربیتی، فرزندانشان را درست تربیت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به حدیث قدسی مبنی بر اینکه هر کسی که خدا را دارد همه چیز دارد و کسی که مادر را دارد خدا را دارد، گفت: رضایت مادر محور اصلی رضایت خداوند در این حدیث قدسی قرار گرفته که این نشان‌دهنده مقام والای مادر در خانواده است.

وی با بیان اینکه انجام وظایف درست مادری نقش بسیار مؤثری در سلامت خانواده و جامعه ایفا می‌کند، گفت: مادر بودن برای زنان عزت و افتخار است که عمل به وظایف آن، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجارهای اقتصادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی را در جامعه کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول