اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه های نماز جمعه مطرح شد

آیت‌الله نمازی: برای زنان خانه‌دار حقوق تعیین شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان، خواستار تعیین حقوق برای زنان خانه‌دار ایرانی شد.

آیت‌الله نمازی: برای زنان خانه‌دار حقوق تعیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بر اهمیت امر اداره خانواده تأکید کرد و اظهار داشت: مدیریت خانواده، رسیدگی به همسر، توجه به تغذیه فرزندان و مهندسی زندگی نفش‌هایی تخصصی است که زن خانه‌دار به بهترین شکل می‌تواند از عهده آن برآید. 

وی با اشاره به وظیفه دولت و مجلس در زمینه تعیین حقوق برای زنان خانه‌دار خاطرنشان کرد: این اقدام به صرفه نظام است چراکه موجب حفظ بنیان خانواده از طریق فراهم آمدن شرایطی در خانواده نظیر توجه بیشتر به همسر و نظارت بیشتر بر فرزندان می‌شود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اسلام با اشتغال زنان مخالف نیست افزود: اما باید توجه داشت شغلی انتخاب شود که در حیطه تخصص بانوان، مطابق با آداب اسلامی و متناسب با ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک بانوی ایرانی باشد.

نمازی در ادامه به 26 اردیبهشت‌ماه سالروز اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس اشاره و تصریح کرد: تمام جنایاتی که آمریکا در منطقه مرتکب می‌شود برای حفظ موجودیت اسرائیل است.

وی با اشاره به جنایات ایالات متحده، عربستان، قطر و سایر حکومت‌های وابسته در بحرین و سوریه بیان داشت: امروز در سوریه شاهد هستیم با وجود مشارکت 62 درصدی مردم این کشور در انتخابات اما باز آمریکا، عربستان، قطر و مزدور آنان با انجام اقداماتی نظیر انفجار اخیر در این کشور که به کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان سوری انجامید قصد دارند این کشور را به ناآرامی کشانده و خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی یعنی دولت بشار اسد را ساقط کنند.

عضو خبرگان رهبری، سرنگونی دولت شیعه نوری مالکی را هدف دیگر آمریکا، عربستان و گروه‌های وابسته آنان قلمداد کرد و گفت: آمریکا که به واسطه خارج شدن خفت‌بار از عراق از مردم مجاهد این کشور عصبانی است‌ و قصد دارد تا با ترتیب دادن توطئه‌هایی نظیر تجزیه کردستان و طرح موضوع محاکمه طارق‌الهاشمی پایه‌های دولت نوری مالکی را متزلزل سازد. 

نمازی، در ادامه به موضوعات و مسائل جهان غرب پرداخت و از شکست انتخاباتی سارکوزی در فرانسه و نیز روی کارآمدن پوتین در روسیه به عنوان اتفاقات ناگوار برای دولت اوباما یاد کرد.

وی همچنین به تداوم بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا نیز اشاره کرد و از تظاهرات نیم‌ میلیون نفری در انگلیس به عنوان نمونه‌ای از وضع نابسامان اقتصادی و سیاسی در جهان غرب نام برد.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه به نمایشگاه کتاب تهران نیز پرداخت و بازدید پنج میلیون نفری از آن را به فال نیک گرفت و افزود: این امر نشان‌دهنده جهش علمی جامعه و حرکت به سمت کسب دانش‌ است که مهمترین دلیل آن رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص و تشویق نسل جوان برای مطالعه و فراگیری علم سودمند توسط معظم‌له است.

وی همچنین با اشاره به گرانی کاغذ و بالابودن هزینه چاپ کتاب، در نظر گرفتن راهکارهایی برای تسهیل کردن نشر کتاب به ویژه برای قشر فرهیخته جامعه را خواستار شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول