اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی خبر داد

ایجاد وبلاگ‌های علمی و دینی در سطح مدارس خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی گفت: باید در سطح مدارس وبلاگ‌های علمی و دینی خوبی ایجاد شود تا بتواند دانش‌آموزان را با فضای مثبت اینترنت پیوند داده و از بیهوده‌گردی در اینترنت جلوگیری کند.

ایجاد وبلاگ‌های علمی و دینی در سطح مدارس خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید کسرائی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مذاکرات انجام شده مرکز وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی با حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه شهرستان بیرجند فضای بسیار مناسبی برای فعالیت دارند.

وی افزود: در این راستا با مدیران و مسئولان فرهنگی توافقاتی صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در راستای توسعه وبلاگ‌نویسی دینی استفاده کنیم.

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی ادامه داد: برگزاری مسابقه بهترین خاطره دوران تحصیل با همکاری وبلاگ خانه محبت و بازدید جمعی از وبلاگ‌نویسان از خانه سالمندان دو برنامه معاونت فرهنگی و هنری است که در سال جاری در سطح کیفی بسیار خوبی برگزار شد.

کسرائی‌نیا از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند و مسئولان امور تربیتی این اداره به دلیل همکاری‌های بسیار خوب و فراهم کردن فضایی مناسب برای آموزش دانش‌آموزان مقطع دبیرستان تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز با گسترش اینترنت و ارتقای سخت‌افزارها در سطح ایران کاربران بسیار زیادی از سنین مختلف وارد عرصه فضای مجازی شده‌اند، گفت: امروزه و با توجه به گسترش اطلاعات در فضای مجازی ضریب نفوذ اینترنت در میان نوجوان و جوانان بالای 80 درصد است.

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی یکی از راه‌های جذب مشارکت جوانان در اینترنت را برگزاری جشنواره‌هایی از جمله جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی عنوان کرد.

کسرائی‌نیا اذعان کرد: دنیای امروز خواهان اندیشه‌های ناب و راه کمال برای رسیدن به زندگی بامعرفت است.

وی با بیان اینکه کاربران اینترنت امروزه بیش از هر زمان دیگری تشنه اطلاعات و محتوای دینی هستند، افزود: یکی از راهکارهای تشویق عمومی برای فعالیت موضوعی خاص و ارتقای کمی و کیفی اطلاعات دینی در فضای مجازی موضوع برگزاری همایش و جشنواره‌ها است.

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی یادآور شد: وبلاگ‌نویسی دینی می‌تواند با تکرار و عمومی‌سازی آموزه‌های دین مبین اسلام فرهنگ دینی را در جامعه توسعه داده و اخلاق اجتماعی را در این فضا گسترش دهد.

کسرائی‌نیا گفت: تبلیغ دین در فضای مجازی یکی از حساس‌ترین فعالیت‌های محتوایی در عصر شبکه جهانی اینترنت است که باید برای تحقق هدف ترسیم شده بسیار هوشمندانه عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در تبلیغ دین برنامه‌ای مدون و هدفمند نداشته باشیم نه تنها نمی‌توانیم تأثیر مثبت بر جامعه بگذاریم بلکه تأثیرات منفی را در جامعه هدف خود خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول