اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا قبل از آغاز زمان کوچ عشایر

45 آب انبار در منطقه عشایری کوه سیاه کهگیلویه احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: تا قبل از زمان آغاز کوچ عشایر 45 آب انبار برای عشایر کوه سیاه از توابع لنده به به بهره‌برداری می‌رسد.

45 آب انبار در منطقه عشایری کوه سیاه کهگیلویه احداث می‌شود

 سلیمان فروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان این‌که تامین آب شیرین سالم کافی برای عشایر همواره مشکل بوده است، خاطرنشان کرد: این واقعیت، سختی زندگی مرتع‌داران و مدیریت دام و بازدهی پایین تولید علوفه در مراتع را به دنبال داشته است.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: از زمان‌های بسیار دور پیشینیان با تفکر و ابداع، مشکل کم آبی را با کمک دانش بومی حل کرده‌اند.

فروزی در ادامه افزود: در مناطق مختلف کشور می‌توان سازه‌های بومی جمع‌آوری و نگهداری آب باران را برای مقابله با کم آبی مشاهده کرد.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه افزود: عشایر کوه سیاه از توابع شهرستان لنده به علت نبود آب آشامیدنی در پنج ماه از سال با مشکل مواجه هستند.

فروزی با بیان اینکه کوه سیاه بیش از 30 کیلومتر گستردگی دارد، تصریح کرد: تا قبل از زمان آغاز کوچ عشایر 45 منبع ذخیره آب به طور پراکنده و در فواصل مختلف در این منطقه عشایری به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

وی عنوان کرد: آب شرب عشایر این منطقه از دلی‌خیارکال که از توابع لنده می‌باشد از طریق تانکرهای آبرسان اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول