اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت آب منطقه‌ای زنجان صورت می‌گیرد

اجرای 54 طرح مطالعاتی و عمرانی آب منطقه‌ای در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: 54 طرح مطالعاتی و عمرانی آب منطقه‌ای در استان زنجان در دست اجرا است.

اجرای 54 طرح مطالعاتی و عمرانی آب منطقه‌ای در استان زنجان

امیر حمیدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 44 طرح مطالعاتی آب منطقه‌ای و 10 طرح عمرانی صنعت آب در استان زنجان در حال اجرا است.

وی در زمینه سدهای در حال بهره‌برداری و خاتمه یافته استان زنجان خاطر نشان کرد: سد تهم، سد کینه‌ورس و سد گلابر از مهم‌ترین سدهای استان به شمار می‌روند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه حجم مخزن سد تهم 87 میلیون متر مکعب است، اضافه کرد: آب مشروب شهر زنجان به میزان 30 میلیون متر مکعب در سال و آب حقابه‌های پایین دست سد به میزان چهار میلیون متر مکعب، توسط سد تهم تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه سد کینه‌ورس یک سد خاکی با هسته رسی است، ادامه داد: ارتفاع سد از پی 45 متر و حجم مخزن سد در رقوم نرمال 16 میلیون متر مکعب و میزان آب تنظیمی سد کینه‌ورس به صورت سالانه 22 میلیون و 500 هزار متر مکعب برآورد شده است.

حمیدنیا با بیان اینکه سد کینه‌ورس با هدف تامین 18.1 میلیون متر مکعب آب به منظور مصارف شرب، کشاورزی و تامین حقابه‌های زیست محیطی اجرا شده است، تصریح کرد: بهبود کشاورزی در اراضی حقابه‌ بران پایین دست این سد، اشتغالزایی در منطقه و رونق اقتصادی و اجتماعی آن از مهم‌ترین اهداف احداث سد کینه‌ورس در استان زنجان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه سد گلابر نیز یکی از سدهای مهم استان زنجان به شمار می‌رود، یادآور شد: سد گلابر از معدود طرح‌هایی است، که سد و شبکه آن به طور همزمان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف از احداث سد گلابر در استان زنجان تامین آب کشاورزی و صنعت بوده است، خاطر نشان کرد: حجم مخزن سد گلابر 116 میلیون متر مکعب، حجم آب تنظیمی آن 46 میلیون متر مکعب و اراضی زیر کشت آن نیز 8 هزار هکتار زمین است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول