اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

ساخت سد هشتجین اولویت اصلی آب منطقه‌ای استان باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال خواستار اولویت دادن به ساخت سد هشتجین توسط آب منطقه‌ای اردبیل شد.

ساخت سد هشتجین اولویت اصلی آب منطقه‌ای استان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خلخال اظهار داشت: سدها به عنوان زیر‌ساخت‌های اجرای طرح‌های کشاورزی هستند که امیدواریم با ساخت سد هشتجین که آرزوی دیرین مردم این بخش است بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی ما مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با اتمام مطالعات آغاز ساخت سد و اتمام آن مشکل توسعه کشاورزی منطقه و شوری آب منطقه حل خواهد شد که در همین راستا ما خواستار اولویت‌دهی آب منطقه اردبیل به ساخت سد هشتجین هستیم.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: با توجه به کم بودن فصل کاری به لحاظ شرایط آب و هوایی دستگاه‌های اجرایی تا آخر تیر ماه باید اعتبارات را جذب نمایند.

عبداللهی همچنین از شهرداری نیز خواست تا نسبت به راه‌اندازی سایت پسماند زباله خلخال اقدام کند.

این مسئول یکی از اصلی‌ترین نیازهای شهرستان خلخال را حل مشکل پسماند اعلام کرد و افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته شهرداری باید هر چه سریع‌تر به حل این معضل اقدام نماید.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به اختصاص اعتبارات به بخش‌ها و سایر نقاط گفت: هیچ دستگاه‌ اجرایی حق جابه‌جایی اعتبارات تخصیص یافته را ندارد.

عبداللهی خواستار خط‌کشی و ترمیم آسفالت محور خلخال به اسالم و سایر محورهای ارتباطی شهرستان خلخال شد.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌های ملی دولت و حفظ بیت‌المال در واحد در دست تخریب سبلان شیمی بیان داشت: ما خواستار توجه ویژه مدیریت فنی و حرفه‌ای استان برای حل مشکل این فضای راکد و تعطیل شده هستیم.

فرماندار شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: قرار بود ساختمان سبلان شیمی در خدمت توسعه و اشتغال شهرستان و واحدهای سرمایه‌گذار تولیدی در شهرستان قرار گیرد که امید می‌رود فنی و حرفه‌ای استان هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری استان نیز در سخنانی از بهسازی و آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار شهرستان خلخال خبر داد.

علی صبحی اظهار داشت: ‌در شهرستان خلخال 32 پروژه راهسازی، 80 پروژه راهداری مستمر و 11 پروژه راهسازی اصلی و فرعی وجود دارد.

وی اعتبارات استانی را در حوزه راه‌های شهرستان خلخال 3 میلیارد تومان و اعتبارات ملی را 9 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول