اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

دلارهای آمریکایی پشتوانه توهین به مقدسات در عراق است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: دلارهای آمریکایی، پول‌های اروپایی، احزاب شیطانی و سرگشتگی و پریشانی کردها در کشور عراق در توهین به مقدسات نقش دارد.

دلارهای آمریکایی پشتوانه توهین به مقدسات در عراق است

به گزارش خبرنگار فارس از پاوه، ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه امروز پاوه ضمن اشاره به چاپ مقاله‌ای در یکی از نشریات کردستان عراق که در آن به مقدسات اسلامی توهین شده، گفت: امروز دلارهای آمریکایی، پول‌های اروپایی، احزاب شیطانی و سرگشتگی و پریشانی کردها در کشور عراق باعث شده در «حلبچه» عراق کتاب چاپ شود و اهانت‌هایی به پیامبر (ص) صورت گیرد که انسان از فرط شرم قادر به بازگو کردن آن نیست.

وی گفت: عده‌ای از کردها در کشور دانمارک سوره انفال و نساء را از میان صفحات قرآن پاره کرده، به آن توهین می‌کنند و می‌گویند صدام با استناد به این آیات آن همه جنایت را در حق کردهای عراق روا داشت!

وی گفت: چند سالی است شاهد اهانت‌های مکرر به دین اسلام و پیامبر (ص) هستیم و بعد از این قضایا امروز شاهد هستیم موهنان پا فراتر نهاده و به خداوند توهین می‌کنند.

امام جمعه پاوه گفت: سه‌شنبه هفته گذشته هفته نامه «چرپه» در کردستان عراق با چاپ مقاله‌ای آن‌چنان اهانتی به مقدسات اسلامی کرده که تاکنون در هیچ جای دنیا و پیروان هیچ آیینی چنین توهینی به مقدسات نکرده‌اند و در این شرایط این نشریه آزادانه در عراق و در میان مردم توزیع شده است.

وی افزود: پس از این اقدام موهن، علمای عراق در اربیل تحصن کرده و به مورد اهانت قرار دادن خداوند متعال، دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) در این نشریه به شدت اعتراض کردند.

خطیب جمعه پاوه گفت: پس از این اقدام، اعتراضاتی گسترده در عراق روی داد و هنوز هم ادامه دارد و تاسف از این اقدام زمانی عمیق‌تر می‌شود که بیان شود این اقدام در یک سرزمین مسلمان‌نشین چون عراق و در بین قوم کرد روی داده است.

وی عنوان کرد: نباید فراموش کرد که کردها هیچ‌گاه از خداپرستی به دور نبوده‌اند و قبل از اسلام نیز قوم کرد جزو یکتا‌ پرستان بوده‌اند و اکنون نیز این قوم از مخلصان دین خدا بوده و به عقاید اسلامی خود به طور کامل پایبند هستند و ذره‌ای از آن عقاید عقب نخواهند نشست.

قادری افزود: عده‌ای مزدور در داخل سرزمین‌های اسلامی با استفاده از پول‌هایی که توسط دشمنان دین خدا به حساب‌های آن‌ها واریز می‌شود در صدد اهانت به دین و شریعت اسلامی هستند.

امام جمعه پاوه گفت: ما ضمن محکوم کردن این حرکت شنیع مصداق عاملان این کار را آیه 57 سوره احزاب می‌دانیم که خداوند در آن می‌فرماید: کسانی که خدا و پیغمبرش را با کفر و الحاد و سخنان ناروا آزار می‌رسانند، خداوند آنان را در دنیا و آخرت نفرین می‌کند و از رحمت خود بی‌نصیب می‌گرداند و عذاب خوار کننده‌ای برای آنها تدارک می‌بیند.

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه پاوه، گفت: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: ما تو را جز به‌عنوان رحمت جهانیان نفرستاده‌ایم و این نشان می‌دهد که رسالت این پیامبر برای همه بشریت است.

وی افزود: ماموریت رسول‌الله در دنیا به فرموده خود ایشان دعوت مردم به توحید و جمع کردن مخلوقات در اطراف آخرین کتاب آسمانی است.

خطیب جمعه پاوه با یادآوری داستان هجرت عده‌ای از مسلمانان به حبشه، خاطر نشان کرد: امروز در قرنی زندگی می‌کنیم که به پیامبر اسلام و کتابی که معجزه جاوید اوست اهانت می‌شود در حالی که در زمان صدر اسلام و هنگامی که آیاتی از این کلام نورانی برای پادشاه حبشه قرائت شد، وجدان بیدار او و اطرافیانش آسمانی بودن کلام را پذیرفت و دست رد بر سینه مخالفان پیامبر (ص) که خواستار تسلیم کردن مسلمانان مهاجر بودند، زد.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول