اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

سایت‌ها حرمت افراد را حفظ کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین در خطبه‌های نماز جمعه ورامین با تقبیح برخی حرمت‌شکنی‌ها در جامعه به‌ویژه در برخی سایت‌های اینترنتی گفت: سایت‌ها حرمت افراد را حفظ کنند.

سایت‌ها حرمت افراد را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: مرگ حق است، روزی خواهد آمد که ما هم به عالم برزخ خواهیم رفت.

امام جمعه ورامین گفت: سال‌هایی خواهد آمد که احدی از جمع حاضر ما زنده نخواهد ماند، امروز من و شما بر سر این سفره نشسته‌ایم، آنهایی که نیامدند که نیامدند و آنهایی که رفتند هم رفتند و اکنون ما می‌توانیم از عوامل موجود در جهان خلقت برای آخرت استفاده کنیم، دستگیری از مستمندان، خدمت به همسایگان، ترک گناه و معصیت و … از دنیا بهره بریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دست رد به سینه دنیا زنید، اگر شما دنیا را ترک نکنید بدانید عاقبت دنیا شما را ترک می‌کند، ببینید این قبور را که در آن‌ها پیر و جوان و حتی کودکان آرام و بی‌صدا خوابیده‌اند، در اینجا فقیر و ثروتمند در کنار هم هستند، تفاوتی ندارد، دیگر کسی نمی‌تواند به دیگری فخر بفروشد و یا آزار رساند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه دوم نیز به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و عنوان کرد: دلاور مردی‌های این عزیزان و نیز بسیجیان سلحشور در طول هشت سال دفاع مقدس تمام هستی و اقتدار نظام را حفظ کرد.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی به حمایت‌های دول غربی و شرقی و نیز برخی حکام عربی از رژیم بعث عراق اشاره و تاکید کرد: عراق جرات جنگ علیه ایران را نداشت، قدرت تحمل هشت سال جنگ در برابر ما را نداشت، حمایت‌های مستکبران جهان و حکام به ظاهر اسلامی عرب جرات حمله به انقلاب اسلامی نوپا را به صدام داد.

امام جمعه ورامین در ادامه بیان داشت: دست قدرت الهی و اراده مقتدر پروردگار بر این بود که حتی یک وجب از خاک ما در دستان بیگانه نماند و در انتها دشمن با التماس طلب آتش بس کند، خداوند می‌خواست جنگ به نفع ما پایان یابد و بسیج و سپاه و ارتش وسیله بودند.

وی اضافه کرد: پس از جنگ و حتی قبل از آن هم فتنه‌های فراوانی بر انقلاب اسلامی تحمیل شد از جمله فتنه 88 که همه می‌دانید، نقشه‌های دشمن پایان‌پذیر نیست چرا که شیاطین پشتیبان این فتنه‌ها هستند و به عزت پروردگار قسم خوردند انسان را گمراه کنند اما ما ایمان داریم حق بر باطل پیروز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین لزوم بیداری را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: عزیزان وحدت لازم است، مکر و حیله‌های دشمنان فراوان است، دشمن می‌خواهد جامعه را همانند پارچه‌ای که تار و پودش را جدا می‌کنند از یکدیگر جدا کند اما این آرزو را به گور خواهد برد، ولی ما هم باید آگاه باشیم و وحدت را حفظ کنیم؛ برخی حرمت‌شکنی‌ها معنا ندارد.

امام جمعه ورامین برخی از حرمت‌شکنی‌ها و استهزا در سایت‌ها و رسانه‌ها را مورد شماتت قرار داد و افزود: اینکه برخی اختلاف نظرهای سیاسی وجود دارد طبیعی است اما این امر نباید به حرمت‌شکنی‌های رسانه‌ای تبدیل شود.

وی ادامه داد: نباید رسانه‌ها را دست‌مایه‌ای برای حمله به حرمت و آبروی دیگران قرار داد، سایت‌ها حرمت افراد را حفظ کنند، همه از رهبری و مراجع عظام تبعیت کنند و از دنیا ترک علاقه کنند، دنیا ماندنی نیست، هتک حرمت گناهی بزرگ است.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه بیان داشت: به حضرت ولی عصر (عج) و تمام شیعیان این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنیم، شهادت حضرت زهرا (س) برای دفاع از اسلام بود، می‌خواستند پایه‌های اسلام ناب را سست کنند اما حضرت شجاعانه ایستادند، هنوز بدن پیامبر (ص) روی زمین بود و رفتند آن جلسه را تشکیل دادند و آتشی برپا کردند که شعله‌های آن در طول قرن‌ها دامن میلیاردها مسلمان را سوزانده است.

امام جمعه ورامین عقب‌ماندگی‌های موجود در برخی کشورهای اسلامی را حاصل همین اشتباه بزرگ پس از رحلت پیامبر (ص) دانست و گفت: با این همه مسلمان در دنیا و این همه کشورهای اسلامی نباید استکبار در قلب کشورهای اسلامی اسرائیل غاصب را بپروراند، امروز عربستان سعودی که مرکز طلوع اسلام و مزار پیامبر(ص) و برخی از ائمه هدی است آلت دست غربی‌ها شده و در واقع یهودیان و مسیحیان بر آن حکومت دارند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان تصریح کرد: شرم‌آور است که حکام سعودی شیعیان و مسلمانان را به شهادت رسانده و به زندان می‌اندازند و با مسیحیان و یهودیان دوستی می‌کنند، این از تعالیم اسلام نیست.

این گزارش حاکی است، نماز جمعه این هفته ورامین در راستای میثاق با شهدا در گلزار شهدای حسین رضای این شهرستان برگزار شد و حجت‌الاسلام موسوی از ائمه جماعات شهرستان در ابتدای این مراسم به بیان سخنانی در باب مظلومیت بانوی دو عالم پرداخت.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول