اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد

اولویت استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه‌های خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد: استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه‌های این استان در اولویت قرار بگیرد.

اولویت استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت عصر امروز در ششمین همایش آبادگران خراسان‌شمالی اظهار داشت: باید از توان پیمانکاران برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان با اولویت بهره‌گیری شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد تحول و زنجیره در نظام مهندسی از تولیدکننده مصالح تا سایر عوامل هستیم، تصریح کرد: انتظار ما از پیمانکاران این است که به تسریع در اجرا و کیفیت پروژه‌ها توجه کنند.

شفقت همچنین از تهیه طرح توانمند‌سازی پیمانکاران خبر داد و گفت: اخیرا این طرح توانمندسازی به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی همچنین با انتقاد از عدم حضور برخی از مسئولان حوزه عمرانی استان در این نشست اظهار داشت: باید مدیران حوزه عمرانی با پیمانکاران ارتباط و تعامل لازم را به منظور پیشبرد، طرح‌های عمرانی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه علاقمند بوده تا پروژه‌های عمرانی استان با اولویت از سوی پیمانکاران بومی اجرا شود، افزود: خراسان‌شمالی پس از سال‌های تاسیس به استان سازندگی تبدیل شده و بسیاری از طرح‌ها مثل فرودگاه و پروژه‌های راهسازی در این استان اجرایی شده است.

احمدرضا عفتی یکی از مشکلات پیمانکاران خراسان‌شمالی را مشکل گرید عنوان کرد و گفت:‌ صرفاً تعدادی از پیمانکاران استان دارای گرید لازم برای اجرای طرح‌های ملی بوده و انتظار این است که سطح گرید پیمانکاران بومی در خراسان‌شمالی ارتقا یابد.

وی افزود: اجرای پروژه‌های ملی نیازمند گریدهای بالایی بوده از این رو از پیمانکاران بومی استان انتظار می‌رود تا توان خود را ارتقا دهند.

عفتی با اشاره به اینکه باید با همدلی و همکاری پیمانکاران این استان در حوزه عمرانی رشد یابد، گفت:‌ شایسته است تا پیمانکاران زمان اجرای پروژه‌ها را کاهش داده و یقینا این به نفع پیمانکاران و استان است و سبب موفقیت پیمانکاران در اجرای پروژه‌های بعدی خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید پیمانکاران با اجرای پروژه‌ها طبق زمان تعیین شده در پیمان و توجه به کیفیت شرکت، خود را به عنوان پیمانکار خوش‌نام رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه پیمانکاران در قبال کاری که انجام می‌دهند، طبیعتاً باید سود ببرند، خاطرنشان کرد:‌ ارتقا و توانمندشدن این گروه از قشر زحمتکش در جامعه از خواسته‌های مسئولان استان است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه حوزه‌های عمرانی به دنبال مچ‌گرفتن از پیمانکاران نیست، گفت:‌ لازم است تا در کنار توجه به مدت زمان اجرای پروژه به کیفیت نیز توجه لازم شود.

عفتی همچنین نسبت به همکاری دستگاه‌ها و بانک‌های استان برای توسعه و تقویت پیمانکاران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش فارس، ششمین همایش پیمانکاران خراسان‌شمالی با عنوان آبادگران با حضور پیمانکاران استان در تالار اجتماعات فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول