اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان ‌و بلوچستان خبر داد

عدم استفاده پیمانکاران از کارگران فاقد کارت مهارت

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال آینده، هیچ پیمانکاری حق استفاده از کارگران فاقد کارت مهارت را ندارد.

عدم استفاده پیمانکاران از کارگران فاقد کارت مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی محمد آزاد عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فنی سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار داشت: استفاده از کارگران بدون کارت مهارت از ابتدای سال آینده در طرح‌های مختلف استان ممنوع است و بر جذب نیروی متخصص تأکید فراوان می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، معیار مشخصی در گزینش کارکنان ساختمانی وجود ندارد و هر کارگری که دستمزد کمتری مطالبه می‌کند، استخدام می‌شود که باید این رویه از ابتدای سال آینده تغییر یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای سال آینده به بعد، هیچ پیمانکاری حق استفاده از کارگران فاقد کارت مهارت را ندارد و موظف است تا نسبت به آموزش کارگران با همکاری فنی و حرفه‌ای اقدام کند.

آزاد تصریح کرد: مطابق تصمیم گیری‌های انجام شده، پیمانکار وظیفه دارد تا زمانی که دوره آموزشی کارگران به پایان نرسیده است و آنان مشغول به کار نشده‌اند، حداقل حقوق را به این قشر پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه توسعه، قانونی برای آموزش کارگران ساختمانی و صنعت وابسته به ساختمان وضع شده که فنی و حرفه‌ای و وزارت وابسته موظف به آموزش کارگران شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این آموزش در بخش کارگران صنعت‌های وابسته به ساختمان مناسب بوده اما در بخش کارگران ساختمان ضعیف عمل شده است و فاقد کارگران دارای کارت مهارت هستیم.

آزاد افزود: اگر بر این موضع پافشاری کنیم، خواهیم دید که در بخش کارگران ساختمانی نیز همانند بخش صنایع وابسته دارای کارگران ماهری خواهیم شد.

وی با اشاره به کارگران ساختمانی با تجربه گفت: حتی برای برخی افراد برگزاری کلاس نیز لازم نیست و این افراد با یک آزمون، توانایی خود را نشان می‌دهند و قادر خواهند بود که کارت مهارت دریافت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: آموزش مستمر باید تداوم داشته باشد و آن را به عنوان یک کار سرمایه گذاری و نه هزینه‌ای دنبال کنیم و برای آن ارزش و امتیاز قائل باشیم.

آزاد در ادامه به کیفیت اجرا و نظارت بر طرح‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: رعایت استانداردهای کیفیت در اجرای طرح‌های عمرانی از سوی پیمانکاران و مسئولان ضروری است.

وی گفت: با توجه به تسریع در روند توسعه عمرانی، دفتر فنی استانداری باید نظارت بیشتری بر نحوه اجرای طرح‌های در دست اجرا اعمال کند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کارشناسان این دفتر با نظارت‌های مستمر بر کیفیت مواد و مصالح مورد استفاده اقدامات مناسبی را برای افزایش کمی و کیفی طرح‌های عمرانی به عمل آورند.

آزاد تشدید نظارت بر پیمانکاران به منظور استفاده از مصالح مقاوم متناسب با شرایط آب و هوایی شهرهای استان در راستای افزایش کیفیت اقدامات عمرانی را از اولویت‌های این دفتر برشمرد و بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول