اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

ساخت مسکن مهر به پیمانکاران صلاحیت‌دار واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیریت ساخت پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی پایین با مصوبه شورای مسکن آذربایجان غربی به پیمانکاران صلاحیت‌دار واگذار می‌شود.

ساخت مسکن مهر به پیمانکاران صلاحیت‌دار واگذار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از اداره کل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: به منظور سرعت‌دهی به روند ساخت واحدهای مسکن مهر استان مقرر شده است پروژه‌هایی که به دلیل ضعف مدیریت تعاونی‌ها از روند اجرایی مطلوبی برخوردار نبوده و کمتر از 20 درصد پیشرفت اجرایی دارند از مدیران تعاونی سلب و برای ادامه کار به صورت تفاهم‌نامه سه جانبه به پیمانکاران و انبوه‌سازان صلاحیت‌دار و توانمند واگذار شود.

 سیدجواد محمودی با تاکید بر ورود ادارات کل تعاون، کار و امور اجتماعی و مسکن و شهرسازی استان به بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌ها گفت: متولیان تعاونی‌های مسکن باید از نزدیک شرایط تمام تعاونی‌های مسکن مهر را بررسی و مجموعه‌هایی که توان ادامه کار را ندارند و یا به دلیل ضعف و تخلف مدیران تعاونی با مشکلاتی در اجرا و هزینه‌های مازاد تحمیلی دست بگریبانند را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای تسهیل امور و برخورد با تخلفات احتمالی انجام دهند.

وی افزود: باید به موضوع هزینه‌های غیرضروری که مدیران تعاونی تحمیل می‌کنند و یا هزینه‌های اضافی که در برخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان گرفته می‌شود از نزدیک رسیدگی کرده و مانع از توقف و تاخیر در اجرای پروژه‌ها شد.

در ادامه این نشست آخرین وضعیت مصوبات شصتمین جلسه شورای مسکن مهر استان در زمینه پرداخت 5 میلیارد ریال کمک اعتباری به طرح آبرسانی گلمان، واگذاری زمین ورزشی به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی در شهرک گلمان، ساخت ساختمان شهرداری و آتش‌نشانی در گلمان و منطقه گلشهر ارومیه، مشکلات تعاونی‌های مهر سایر شهرها و موضع موانع پرداخت تسهیلات به طرح‌های نوسازی بافت فرسوده در شهر ارومیه بحث و دستورات لازم برای اقدام دستگاه‌های اجرایی مسئول صادر شد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی هم گفت: تعداد کل پروژه‌های مسکن مهر استان مشتمل بر پروژه‌های مسکن مهر 31 هزار و 218 نفر است و این در حالی است که تعداد تعاونی‌های مسکن مهر 22 هزار و 406 واحد مسکونی، خود مالکان و اضافه اشکوب 6 هزار و 285 واحد، سه جانبه 852 واحد و چند خانواری یک هزار و 675 واحد است.

خلیل محبت‌خواه اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور در ابتدای سال 89 در حدود 10 درصد بود که هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصد است.

به گفته این مسئول میزان کل تسهیلات پرداختی در حدود 3 هزار و 51 میلیارد ریال بوده که از این میزان 2 هزار و 900 میلیارد ریال از بابت تسهیلات ساخت و مبلغ 151 میلیارد ریال دیگر نیز از بابت تسهیلات آماده‌سازی هستند.

انتهای پیام/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول