اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون شورای اسلامی کار کشور:

پیمانکاران با بی‌مهری با کارگران برخورد می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر کانون شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران حقوق کارگران را رعایت نمی‌کنند، گفت: پیمانکاران با بی‌مهری با کارگران برخورد می‌کنند.

پیمانکاران با بی‌مهری با کارگران برخورد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ناصر برهانی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین سخن می‌گفت با بیان اینکه جامعه کارگری شهرداری تهران 70 هزار نفر هستند، اظهار داشت: پیمانکاران حقوق کارگران را رعایت نمی‌کنند و با بی‌مهری با حقوق کارگران برخورد می‌کنند.

کانون شورای اسلامی کار کشور گفت: امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد و  قراردادها از چند سال به یک سال، چند ماه و حتی 22 روز رسیده است، باید با حذف پیمانکار و یا نظارت بیشتر از حقوق کارگران دفاع کرد.

35 میلیون نفر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان تهران در ادامه به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان 35 میلیون نفر زیر پوشش دارد که یک میلیون و 700 هزار نفر آنها بازنشسته و مستمری بگیر هستند، در همه کشورها متداول است که منابع مالی تامین اجتماعی را دولت‌ها تامین می‌کنند اما در کشور ما صاحبان اصلی صندوق کارگران هستند و امروز 95.3 درصد منابع تامین اجتماعی توسط کارگران تامین می‌شود.

وی ادامه داد: ما خواستار این هستیم که کارگران در سازمان تامین اجتماعی مدیریت کنند، حضور نماینده کارگران در تصمیم‌گیری‌های صندوق تامین اجتماعی از جمله بانک رفاه کارگران بسیار اهمیت دارد.

این مسئول اقدام دولت در تصویب حق 35 هزار میلیارد تومانی کارگران را مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید بتوانیم این مبلغ را مدیریت و راهبری صحیح و دقیق کنیم و در این تصمیم‌گیری و مدیریت‌ها هم حضور نماینده‌های کارگران بسیار مهم است.

برهانی سپس با بالا دانستن نرخ بیکاری در کشور عنوان کرد: امروز در هر خانواده حداقل یک بیکار وجود دارد، باید در راستای اشتغال تلاش کنیم، بیکاری یکی از مشکلات جامعه است، ما جوان‌ترین کشور دنیا را داریم و دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مشکل بیکاری حل شود، ایجاد اشتغال به این سادگی نیست، الان هم مانند زمان جنگ که ستاد جنگ داشتیم باید ستاد اشتغال داشته باشیم و همه در میدان بیایند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان تهران در ادامه به برخی موارد و مشکلات کارگری ورامین در عرصه کشاورزی، تولیدی و خدماتی اشاره کرد و افزود: در پی حل این مشکلات هستیم و باور داریم باید به این منطقه که خاستگاه انقلاب اسلامی بوده بیشتر اهمیت داده شود.

دبیر کانون شورای اسلامی کار کشور در پایان تصریح کرد: قیام 15 خرداد 42 مردم ورامین و پیشوا هرگز از یادها نخواهد رفت و من افتخار می‌کنم که فرزند این منطقه هستم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول