اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ترکمنستان در ایران:

ظرفیت‌های صنعتی خراسان‌جنوبی بسیار مطلوب است

خبرگزاری فارس: سفیر ترکمنستان در ایران ظرفیت‌های صنعتی خراسان‌جنوبی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این مسئله می‌تواند زمینه همکاری بین دو کشور را افزایش دهد.

ظرفیت‌های صنعتی خراسان‌جنوبی بسیار مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، احمد کاکابایوقربان اف در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی اظهار داشت:‌ ترکمنستان علاقمند به افزایش سطح همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف است.

وی گفت: امید است با افزایش ارتباطات هوایی، ریلی، زمینی و دریایی شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران باشیم.

سفیر ترکمنستان در ایران با بیان اینکه ترکمنستان در سال گذشته در زمینه تولید غله به ویژه گندم خودکفا شده است، تصریح کرد: صادرات گندم به تازگی آغاز شده و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز صادرات گندم به خراسان‌جنوبی در اولویت کارها و اقدامات قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی نیز گفت: آماده واردات گندم از ترکمنستان و صادرات کاشی و مصالح سبک ساختمانی به آنجا هستیم.

قهرمان رشید با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روابط ایران با ترکمنستان بسیار خوب بوده است، ادامه داد: اولویت اول ایران تقویت ارتباطات و مناسبات با کشورهای همسایه و مسلمان همچون ترکمنستان است.

وی ارتباطات با ترکمنستان در بخش های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: کریدور شرق و توسعه محور شرق مسیری بسیار امن و کوتاه به منظور ارتباط با کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان است.

استاندار خراسان‌جنوبی ایجاد سرمایه‌گذاری متقابل و اعزام هیئت‌های تجاری و بازرگانی از دو کشور را یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت ارتباط بین خراسان‌جنوبی و ترکمنستان دانست و ادامه داد: آماده پذیرایی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ترکمنستان در خراسان‌جنوبی در قالب هیئت‌های سرمایه‌گذاری و اعزام هیئت‌های اقتصادی به ترکمنستان هستیم.

رشید با بیان اینکه آماده واردات گندم از ترکمنستان به خراسان‌جنوبی هستیم، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی ظرفیت خوبی در زمینه سازه‌های ساختمانی به ویژه کاشی است که این آمادگی نیز وجود دارد تا نسبت به صادرات کاشی به ترکمنستان اقدام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ارتباط مستقیم با ترکمنستان هستیم، یادآور شد: وجود صنعت سبک‌سازی مصالح ساختمانی از ظرفیت‌هایی است که در خراسان جنوبی وجود دارد که می‌تواند مبنای خوبی برای توسعه روابط باشد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول