اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش‌ و پرورش مازندران خبر داد

ایران جزو 10 کشور برتر علم ‌و صنعت دنیا

خبرگزاری فارس: معاونت پژوهشی- فرهنگی آموزش‌ و پرورش مازندران گفت: ایران اسلامی در لیست 10 کشور برتر علم ‌و صنعت دنیا قرار دارد.

ایران جزو 10 کشور برتر علم ‌و صنعت دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدونکنار، حسین کمالی صبح امروز در همایش نهمین دوره مسابقه تحقیق و پژوهش طرح شاهد و ایثارگران استان مازندران در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: جایگاه معلمان رفیع است که خداوند خود را معلم و پیامبران و ائمه را به عنوان راهنمایان بشر می‌داند.

وی با بیان اینکه خلقت انسان دارای اهداف بلندی است، خاطرنشان کرد: ما معلمان باید برای رسیدن به هدف در مسیر تربیت و مدرسه تلاش کنیم در غیر اینصورت به درجه کمال نمی‌رسیم.

کمالی با اشاره به اینکه انسان باید در مسیر رسیدن به هدف خود چرایی و چیستی را سرلوحه کار قرار دهد، یادآور شد: خداوند ما را در قرآن به سیر کردن در زمین و تفکر وا می‌دارد که راهنمای ما در رسیدن به هدف است.

معاونت پژوهشی فرهنگی آموزش ‌و پرورش استان مازندران با بیان اینکه دانش‌آموز  محقق و پژوهشگر فکر سیال و فعال جامعه است، تصریح کرد: ما باید برای تأمین نیازهای خود و رسیدن به هدف نگاه فلسفی داشته باشیم و با نگاه محققانه در جامعه به چراهای خود پاسخ بگوئیم.

وی با اشاره به مشکلات خانواده و مدارس در تعامل با یکدیگر، تاکید کرد: ریشه سند تحولی که بعد از 33 سال پیروزی شکوهمند اسلامی تدوین شد در نگاه معلم و دانش آموز به تحقیق و پژوهش است.

کمالی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی جزء 10 کشور برتر جهان از نظر علم و صنعت است که این نشان دهنده اوج اقتدار ما در بحث کسب علم و دانش است.

این مسئول با اشاره به اینکه محققی پیروز می شود که با طرح فرضیه و نگریستن پژوهشی به ابهامات خود پاسخ دهد، اذعان داشت: در سند تحول بنیادین عنصر فعال جامعه دانش آموز است و جوانان ما در بسیاری از زمان‌ها از معلم خود جلوتر هستند.

معاونت پژوهشی فرهنگی آموزش ‌و پرورش استان مازندران با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای ما در چند سال گذشته همانند دانش آموز بودند، گفت: آینده کشور به دست دانش‌آموزان رقم می‌خورد و آنها باید با این نگاه وارد عرصه شوند.

وی در پایان متذکر شد: ما معلمان باید موقعیت خود را درک کنیم و رفتار و حرکت ما برای همه بچه ها الگو است که ممکن است با یک نگاه سرنوشت دانش آموز تغییر کند.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول