اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق سمنان تأکید کرد

اقدام به‏هنگام برای بهینه‏سازی مصرف برق در صنعت گچ

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: امروز اقدام به‏هنگام برای بهینه‏سازی مصرف برق در صنایع گچ این استان یک ضرورت است.

اقدام به‏هنگام برای بهینه‏سازی مصرف برق در صنعت گچ

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‏زاده ظهر امروز به عنوان سخنران کلیدی در دومین همایش ملی گچ که در دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مطالعات انجام شده بر روی کارخانجات گچ استان سمنان، ضریب بار 25 درصد، سهم 10.23 کیلووات ساعت انرژی الکتریکی بر تُن و هدررفت انرژی الکتریکی 46 درصد در این کارخانجات ثبت شده است.

وی افزود: برای بقای این صنعت و پیدا کردن جایگاه واقعی و مورد انتظار در بازارهای جهانی، مدیریت مصرف بهینه به عنوان یک الزام در صنایع مرتبط با تولید گچ در استان سمنان محسوب می‏شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ایجاد و استقرار واحد مدیریت انرژی در صنایع گچ را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: ممیزی انرژی، کنترل مصرف حامل‏های انرژی و وجود برنامه منظم سرویس و نگه‌داری تأسیسات برقی نقش تعیین کننده‏ای در کاهش هزینه‏ها دارد.

موسوی‏زاده با بیان اینکه فرصت‏های صرفه‏جویی برای کاهش قیمت تمام شده هزینه حامل‏های انرژی وجود دارد، اظهار داشت: تعدیل مقدار دیماند مصرفی، انتخاب گزینه مناسب تعرفه‏ای و مشارکت در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی از جمله ظرفیت‏های صرفه‏جویی در مصرف انرژی الکتریکی در صنعت گچ استان سمنان است.

وی تصریح کرد: روند سهم مصرف انرژی الکتریکی در صنعت گچ به نسبت کل مشترکان صنعتی استان سمنان در بخش توزیع در چهار سال گذشته بین هشت تا 10 درصد بوده و دو درصد رشد مصرف انرژی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان هم‌چنین سهم بار الکتریکی صنعت گچ استان سمنان را در ایجاد پیک بار هم‏زمان در شبکه‏های توزیع استان سمنان تشریح کرد.

موسوی‏زاده اظهار داشت: از سال 87 تا پایان سال 90 این میزان از 4.2 درصد به 5.4 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حامل‏های انرژی که از سوخت‏های فسیلی تأمین می‏شوند، رابطه مستقیمی با آلاینده‏های زیست محیطی دارند و با توجه به اینکه فضای استان برای مدیریت مصرف انرژی فراهم است، تمام مصرف‏کنندگان باید در امر صرفه‏جویی و استفاده صحیح و منطقی از برق نهایت دقت و تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول