اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خبر داد

اختصاص 100 میلیارد ریال برای شهرک‌های صنعتی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از اختصاص 100 میلیارد ریال برای شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

اختصاص 100 میلیارد ریال برای شهرک‌های صنعتی کردستان

بابک معروفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه 20 میلیارد ریال از اعتبار مصوب شده سفر رهبری به استان از محل سهم استانی پرداخت شده است، اظهار کرد: 20 میلیارد ریال آن نیز سهم وزارت نفت بوده که قرار است آن را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: 60 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبری به کردستان سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است که 15 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

به گفته معروفی، احداث نواحی صنعتی زرینه دیواندره و بیلو از مصوبات سفر رهبری است که با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای احداث ناحیه صنعتی بیلو 38 هکتار زمین و برای ناحیه صنعتی زرینه نیز 40 هکتار زمین واگذار شده است و هر کدام از این ناحیه‌های صنعتی برای هزار نفر شغل ایجاد می‌کنند.

*  تحقق شعار امسال مبتنی بر ارتقا صنعت و زیرساخت‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: تحقق و عملیاتی کردن این شعار باید از سوی همه مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

به گفته معروفی، تحقق شعار امسال و افزایش توان تولید ملی و ارتقا بخش صنعت نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های آن است.

وی تصریح کرد: استان کردستان با وجود زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز و هم‌مرز بودن با کشور عراق می‌تواند زمینه‌ و بسترساز مناسبی برای  تولیدات داخلی کشور باشد.

معروفی تاکید کرد:  ایجاد زیرساخت‌ها به منظور ایجاد واحدهای صنعتی در استان در گرو همت والای مسئولان و تلاشگران عرصه صنعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر جذب سرمایه‌گذار در استان بسیار کم است و سرمایه گذاران بیشتر تمایل دارند در استان‌های مرکزی کشور و حتی مراکز استان‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

* احداث کارخانه خودروسازی در سنندج با حمایت دولت

معروفی به احداث کارخانه ایران خودرو با حمایت‌های استاندار کردستان در سفر معاون اول رئیس جمهور و کلنگ‌زنی آن در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای ساخت این کارخانه در سنندج 40 هکتار زمین نیاز است که تامین آن نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، در فاز اول ساخت این کارخانه 75 هکتار زمین باید آماده واگذاری شود.

وی در پایان شفاف‌سازی وضعیت شهرک‌های صنعتی، تهیه پکیج اطلاعات شهرک‌ها به تفکیک هر شهرستان شامل وضعیت اعتبارات، پروژه‌های مربوطه، واحدهای مستقر، اراضی باقیمانده و سایر موارد لازم در خصوص شهرک‌ها را جزو برنامه‌های شهرک‌های صنعتی استان در سال‌جاری برشمرد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول