اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

تدوین مطالعات احداث شهرک صنعتی در مناطق مرزی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کارهای مطالعاتی احداث شهرک صنعتی در مناطق مرزی ایران و ترکیه در حال تدوین است.

تدوین مطالعات احداث شهرک صنعتی در مناطق مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در دیدار با هیئت ترکیه‌ای که برای بازدید از منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی به این استان سفر کرده‌اند، اظهار داشت: روند اجرایی این شهرک در مناطق مرزی با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه افزود: با توجه به طولانی بودن مرزهای مشترک ایران و ترکیه باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که همکاری‌های اقتصادی با پایه‌ریزی منابع طبیعی توسعه و تعمیق یابد.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه منابع طبیعی زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی کشورهاست، اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها در طول سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود که در طول سال‌های اخیر با تلاش مسئولان در منطقه و همکاری‌های بین‌المللی مورد توجه جدی واقع شده است.

وی با بیان اینکه باید از این منابع و ثروت‌های ملی و خدادادی بهره‌برداری کرده و آنها را در راستای توسعه اقتصادی منطقه مورد استفاده قرار داد، تصریح کرد: توسعه مناسبات اقتصادی و صنعتی در راستای حفاظت از منابع طبیعی است.

دیزج‌نژاد اظهار داشت: ایران و ترکیه از کشورهای همراه در این زمینه هستند و باید ارتباطات خود را در این زمینه گسترش دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها در بخش‌هایی همچون جنگل‌کاری، مراتع و آبخیزداری نیز به بهترین وضعیت تداوم یابد.

دیزج‌نژاد با تاکید بر توسعه مناسبات مرزی دو کشور و ایران و ترکیه، رفت آمدهای مرزی، منطقه‌ای و ملی میان مسئولان دو کشور و امضای تفاهمنامه‌های گسترده، نشان از عزم اراده دو کشور برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌زبان بودن شهروندان دو کشور و داشتن دین و آیین واحد بر اهمیت تجارت و افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان مرزنشینان افزوده است، اظهار امیدواری کرد حضور هیئت‌های تخصصی دو کشور موجبات رونق همکاری‌های منطقه‌ای را فراهم کرده و رونق مناسبات تجاری را بیش از پیش موجب شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول