اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) صورت می‌گیرد

تجلیل از 25 بانوی نمونه مازندرانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: 25 بانوی نمونه مازندرانی در هفته زن تجلیل می‌شوند.

تجلیل از 25 بانوی نمونه مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زهرا شرف‌الدین صبح امروز در جمع خبرنگاران به فضائل اخلاقی حضرت فاطمه(س) و نقش زنان در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) کمک می‌کند تا زنان جامعه در مدار تعالی گام بردارند.

وی با بیان اینکه معرفی بانوان نمونه‌ که الگوی تمام عیار بانوان در جامعه باشند نیاز است، ادامه داد: حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی کامل زنان در همه جوامع و اعصار محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: جهان تلاش دارد تا در بخش‌های مختلف علمی الگویی تعادلی برای بانوان قرار دهد ولی مکتب اسلام الگوی کامل یک زن که همه نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بدون افراط و تفریط در بردارد معرفی کرده است.

وی برنامه‌های هفته زن را معرفی کرد و گفت: همایش بزرگ تجلیل از بانوان نمونه استانی که در این مراسم 25 بانوی برجسته مازندران معرفی می‌شوند.

شرف‌الدین به بانوی شهیده نمونه عصر حاضر اشاره کرد و یادآور شد: شهیده حدیقه معتمدی بانوی جانباز انقلاب، الگوی مناسبی برای بانوان کشور معرفی است.

وی تقدیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی که با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری تعامل مثبتی داشتند را از دیگر برنامه‌های هفته زن دانست و اضافه کرد: مدیران قابل تقدیر در راستای توانمندسازی بانوان و تحکیم بنیان خانواده همکاری داشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری نشست استاندار با مربیان طرح رحمت استان را از برنامه‌های هفته زن اعلام کرد و گفت: طرح رحمت طرحی است آموزشی برای ایجاد مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی و آموزش خانواده براساس سیره معصومین که شش سال است در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح رحمت مورد اقبال عمومی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون 100 هزار نفر مازندرانی آموزش طرح رحمت را گذراندند.

شرف‌الدین اجرای طرح آموزشی رحمت را از فعالیت‌های فرهنگی دانست که هر ساله بر کیفیت آن افزوده می‌شود، بیان داشت: تقویت مربیان طرح رحمت در دستور کار قرار دارد و محتوای آموزشی مشخصی را براساس برنامه‌ریزی برای مخاطبان در نظر می‌گیرند.

وی از برگزاری جشن بزرگ دانشجویی در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و هفته زن جشنواره ورزشی دختران فاطمی و جشن بزرگ کوثر در شهرهای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران دیدار بانوان نخبه مازندرانی با نماینده ولی‌فقیه، بازدید از زندان بند نسوان بابل، تجلیل از بانوان فعال تشکل‌های مردم نهاد را از سری برنامه‌های هفته زن دانست و یادآور شد: هدف ما در اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی توانمندسازی بانوان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که بانوان و خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

شرف‌الدین با اشاره به اینکه آموزش مهارت‌های زندگی باید برای سطوح مختلف و به صورت طبقه‌بندی شده در جامعه انجام شود، ابراز داشت: نیاز است متولی خاصی برای آموزش خانواده داشته باشیم.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول