اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری مسابقات وزنه‌برداری رده نونهالان آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات وزنه‌برداری رده نونهالان استان امسال در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات وزنه‌برداری رده نونهالان آذربایجان‌غربی

علی لفظی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در رده نونهالان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در این رده می‌توان ورزش وزنه‌برداری را به صورت پایه‌ای آغاز و آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه در تقویم فدراسیون، مسابقات نونهالان حذف شده، افزود: با توجه به اینکه نونهالان از ارکان مهم و پایه‌ای هر رشته محسوب می‌شوند، از این رو هیئت وزنه‌برداری استان برگزاری مسابقات در این رده را در تقویم ورزشی امسال خود گنجانده است.

لفظی با اشاره به برنامه‌های هیئت وزنه‌برداری استان در سال جاری گفت: اعزام ورزشکاران به اردوی تیم ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به تهران، برگزاری کلاس‌های استعدادیابی در رده‌های سنی زیر 12-14 و برگزاری مسابقات لیگ در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان از برنامه‌های مهم این رشته ورزشی است.

این مسئول با بیان اینکه امسال مسابقات المپیک لندن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌غربی در رده نوجوانان علی میری کاندیدای شرکت در این مسابقات است، اما تاکنون به اردوی تیم ملی دعوت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در اواخر این هفته مجمع عمومی سالیانه هیئت وزنه‌برداری در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این نشست مشکلات هیئت بررسی و نیز برای تعدادی از اعضای هیئت حکم عزل صادر و افراد شایسته‌تری به جای آن‌ها نصب می‌شوند.

لفظی با بیان اینکه مربیان و داوران وزنه‌برداری علاقه‌ای برای شرکت در دوره‌های آموزشی ندارند، ادامه داد: امسال مطابق با تقویم ورزشی فدراسیون کلاس‌های داوری و مربیگری در همه دوره‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم امسال ورزشکاران برای شرکت در این کلاس‌ها حضور یابند.

وی راه‌اندازی کمیته استعدادیابی در استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با راه‌اندازی این کمیته هیئت وزنه‌برداری استان تلاش می‌کند با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مستعد در رشته وزنه‌برداری را شناسایی و جذب کند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ برتر کشور، اذعان داشت: دو سال پیش تیم‌های استان در این مسابقات شرکت می‌کردند که در ادامه مسیر تعدادی از مسئولان مانع حضور تیم‌ها در این مسابقات شدند، اما تیم لیگ برتر وزنه‌برداری استان پس از دو سال تشکیل شده و تلاش می‌شود تا تیم‌ها این بار حضور مستمر و جدی‌تر در لیگ داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول