اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت هندبال چهارمحال و بختیاری خبر داد

ایجاد رشته مربیگری هندبال در مرکز علمی‌کاربردی شهرکرد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت هندبال چهارمحال و بختیاری از ایجاد رشته کاردانی مربیگری هندبال در مرکز علمی‌کاربردی شهرکرد خبر داد.

ایجاد رشته مربیگری هندبال در مرکز علمی‌کاربردی شهرکرد
اکبر ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های هیئت هندبال این استان، ایجاد رشته کاردانی مربیگری هندبال در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه علمی‌کاربردی به تصویب نهایی رسید.
وی ادامه داد: بر این اساس مرکز علمی‌کاربردی پیام شهرکرد از سال تحصیلی آینده در رشته کاردانی مربیگری هندبال دانشجو می‌پذیرد.
ریاحی همچنین از دعوت دو هندبالیست این استان به نام‌های احمد فتاحیان و امین حیدری به اردوی تیم ملی جوانان خبر داد و افزود: غلامحسین پایدار نیز از این استان به‌عنوان مربی در این اردو حضور خواهد داشت که برای هندبال این استان یک موفقیت و افتخار به حساب می‌آید.
رئیس هیئت هندبال چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ورزش هندبال در این استان طرفداران بسیاری دارد که وجود برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبارات و نبود اسپانسر موجب شده است تا تیم هندبال ما در بخش آقایان نتواند در لیگ کشور حضور یابد.
وی از فعالیت 500 ورزشکار در رشته هندبال در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 150 نفر خانم و 350 نفر در بخش آقایان مشغول به فعالیت هستند.
ریاحی افزود: این ورزشکاران در شهرهای لردگان، فارسان، هفشجان، بن، فرخشهر، سامان، بروجن و شهرکرد فعالیت دارند که هیئت هندبال شهرستان شهرکرد فعال‌ترین هیئت استان است که از سال 52 تاکنون در این استان فعال است.
رئیس هیئت هندبال چهارمحال و بختیاری شهرکرد ورزش هندبال را یکی از پرافتخارترین ورزش‌های این استان برشمرد و گفت: فعال‌سازی هیئت هندبال شهرستان‌ها، گسترش این رشته ورزشی بین خواهران و برادران و به کار گرفتن مربی برای بانوان ورزشکار در این استان از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا برای گسترش این رشته ورزشی در سطح این استان است.
وی همچنین اضافه کرد: برای نخستین بار منشور اخلاقی ورزشکاران هندبالیست در استان با التزام به مواردی از جمله تقید به فرایض دینی، قانون‌پذیری، احترام و اطاعت از پیشکسوتان و مربیان، اخلاص عمل، وقت‌شناسی، تعاون و همکاری، اجرای آداب اجتماعی، اولویت پهلوانی به جای قهرمانی در دستور کار ورزشکاران قرار داده شده است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول