اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یس دانشگاه علمی ـ کاربردی گیلان خبر داد:

تحصیل 16 هزار دانشجوی علمی‌کاربردی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی گیلان از تحصیل 16 هزار دانشجوی این دانشگاه در استان خبر داد.

تحصیل 16 هزار دانشجوی علمی‌کاربردی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس قاسمی‌زاد عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان در سالن اجتماعات هلال احمر این دانشگاه، با اشاره به اینکه تلاش در عرصه آموزش و پرورش بسیار سخت و شیرین است، اظهار داشت: دانشجویان باید با تمام توان خود از فرصت‌های تحصیلی استفاده کرده تا در آینده افراد مفیدی برای جامعه خود باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 16 هزار دانشجو در مراکز علمی‌کاربردی گیلان تحصیل می‌کنند، افزود: دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان با 31 مرکز آموزشی مدافع دانشجو است و می‌کوشد تا رضایت دانشجویان را از نظام آموزشی مطلوب فراهم کند.
قاسمی‌زاد به سومین سال مسئولیت خود در دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی وظایف متقابل به یکدیگر را شناخته و درک کنند.
وی با بیان اینکه امسال دانشگاه علمی‌کاربردی به دلیل داشتن سیاست‌های متفاوت با دیگر دانشگاه‌ها سال سختی را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های دانشگاه علمی‌کاربردی در راستای ارتقای کیفی و کمی علمی دانشجویان پایه‌گذاری می‌شود.
 این مسئول، دانشگاه علمی‌کاربردی را یک دانشگاه مهارتی خواند و ابراز داشت: رشته‌های مورد تصویب دانشگاه علمی‌کاربردی بر اساس نیازهای اساسی استان، شهر، منطقه و کشور تبیین می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان از سال 75 تاکنون تاسیس شده است، تصریح کرد: این دانشگاه در رشته‌های مهارتی چهار شاخه و گروه آموزشی فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت و کشاورزی دانشجو می‌پذیرد.
قاسمی‌زاد، رشته‌هایی مانند مخابرات، جهانگردی، آب و برق، ساختمان، گل و گیاه زینتی و دارویی، گریم و نقاشی را از جمله رشته‌های علمی‌کاربردی عنوان داشت و افزود: حدود 200 کد رشته در گیلان آموزش داده می‌شود.
وی به برنامه‌های آینده برای ارتقای سطح علمی دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتقای دانشگاه از طریق وزارت علوم و تحقیقات هیئت اجرایی جذب اساتید در دانشگاه با هدف استخدام مدرسان به صورت‌ تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت در حال برنامه‌ریزی است که منتظر آیین‌نامه اجرایی آن هستیم.
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان از برگزاری نخستین کمیته برنامه‌ریزی و تدوین دروس دانشگاه علمی‌کاربردی در گیلان خبر داد و افزود: به تازگی جلسه کمیته گسترش استانی دانشگاه علمی‌کاربردی نیز با هدف راه‌اندازی و تمدید دوره‌های متنوع در استان نیز برگزار شده است.
وی، با بیان اینکه خانواده‌ها در سال‌های اخیر با دانشگاه علمی‌کاربردی به خوبی آشنا شده‌اند، اذعان داشت: تعداد دانشجویان ما قابل توجه بوده و از بیشترین ظرفیت دانشگاه برای جذب دانشجویان استفاده شده است.
قاسمی‌زاد، خواستار ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی در این دانشگاه شد و اذعان داشت: هدف ما این است که تعداد قابل توجهی از مدرسان واجد شرایط علمی و صلاحیت فردی را استخدام کنیم.
به گزارش فارس؛ در این همایش از 93 دانشجوی ممتاز در درس، رشته‌های ورزشی و مسابقه‌های کتابخوانی و قرآنی و نیز 36 کارمند نمونه و یک رئیس مرکز قدردانی به عمل آمد.
در این همایش با حضور روسا، معاونان، مدرسان، دانشجویان و کارکنان مراکز آموزشی، کلیپی از عملکرد دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان نیز پخش شد.
اجرای موسیقی سنتی نیز از دیگر بخش‌های همایش بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول