اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 4 استان کشور برگزار می‌شود

برپایی کارگاه علمی‌کاربردی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: در اردیبهشت‌ ماه سال جاری کارگاه علمی‌کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با شرکت نمایندگان چهار استان در شیراز برگزار می‌شود.

برپایی کارگاه علمی‌کاربردی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، احمد رحمانیان در نخستین نشست شورای معاونان ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان فارس در سال جدید که با حضور معاونان این ستاد و روسای مناطق چهارگانه شهرستان شیراز در دفتر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس برگزار شد، با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم در تمام استان‌ها در حال شکل‌گیری است به برگزاری کارگاه علمی‌کاربردی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که با حضور چهار استان در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: در این همایش که به عنوان مقدمه تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم است، 21 مدیر اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی از هر چهار استان شرکت دارند.

معاون دادستان شیراز همچنین با اشاره به مراحل نهایی بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با تصویب این لایحه تکلیف قانونی پیشگیری در سطح ملی استانی و شهرستان‌ها مشخص می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که امسال با اقدامات و برنامه‌ریزی، سال جدیدی در عرصه پیشگیری از وقوع جرم باشد.

این مسئول با اشاره به افزایش بودجه معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سال جدید از حمایت تمام‌جانبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه از ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت‌اجتماعی خبر داد.

رحمانیان در ادامه با اشاره به قانون پنجم توسعه کشور و مکلف‌شدن تمام دستگاه‌ها به همکاری با تشکیلات پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: افراد ولایت‌مدار تابع فرمایشات امام و رهبری هستند.

در ادامه جلسه معاونان بازرسی، آموزش و پژوهش و همچنین روسای مناطق چهارگانه ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شیراز به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و خواستار راه‌اندازی این ستاد به صورت مستقل در شهرستان شدند.

در ابتدای این نشست معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت‌اجتماعی استان فارس نیز با تشکر از زحمات مسؤلان مناطق، به تشریح برنامه‌های ستاد در سال‌جاری پرداخت.

محمدعلی طباطبایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کشور از امسال برای هسته‌های فعال احکام فعالیت صادر می‌شود که مقتضی است هرچه سریع‌تر به مسؤلان هسته‌ها اطلاع‌رسانی شود تا به همراه نامه تاییدیه مسئول منطقه مربوطه در روزهای زوج به معاونت مردمی ستاد این استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول