اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد؛

پذیرش دانشجوی مهندسی فناوری ارشد در علمی‌کاربردی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای از پذیرش دانشجو در رشته مهندسی فناوری ارشد در مراکز علمی‌کاربردی کشور برای نخستین بار خبر داد.

پذیرش دانشجوی مهندسی فناوری ارشد در علمی‌کاربردی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت کوروش پرند ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت فنی و حرفه‌ای گیلان در استانداری این استان اظهار داشت: طرح پذیرش دانشجوی مهندسی فناوری ارشد با هدف ارتقای اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور صورت می‌گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه آموزش مهارت‌های فنی وحرفه‌ای به منظور احراز شغل، حرفه و کسب و کار  پایدار برای جوانان از اهمیت فراوانی برخوردار است، از حضور در عرصه‌های بین‌المللی در همین راستا بهره می‌گیریم.
این مسئول افزود: همچنین از طریق آموزش‌های غیر رسمی مهارتی و توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در داخل و خارج از کشور تلاش می‌کنیم نیروی انسانی ماهر و توانمند در بخش کسب و کار را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش فنی و‌حرفه‌ای بحث استاد و شاگردی یکی از الگوهای آموزشی ما را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما باید بدون اینکه هزینه کنیم بتوانیم شغل مفید و پایدار ایجاد کنیم.
پرند اذعان داشت: ما می‌توانیم نسبت به ترویج آموزش‌های مهارتی برای اصناف، روستاییان در بخش مشاغل خانگی و ترویج آموزش‌های مهارتی توسط تکنسین‌های فنی و‌حرفه‌ای در بسیاری از بخش‌ها به ایجاد شغل پایدار و مفید کمک کنیم.
استاندار گیلان نیز در این جلسه آموزش‌های فنی و‌حرفه‌ای را یک الگوی بسیار موفق برای پیشبرد اهداف ایجاد اشتغال مفید و پایدار ذکر کرد.
مهدی سعادتی ادامه داد: با مدارک نظری و تئوری که جوانان ما به دست آوردند نمی‌توانیم کارآفرینی کنیم بنابراین باید نظام ما به طرفی برود که کارآفرینی و تولید کار برای جوانان به صورت حرفه‌ای، تخصصی و مهارتی ایجاد شود.
وی با اشاره به توانمندی‌های گیلان در بخش اشتغالزایی خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی برای تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص برای این بخش‌ها بسیار ضروری است و این هدف با استفاده و به‌کارگیری بهینه از توانایی‌های علمی و آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود و امیدواریم شاهد یک جهش توسعه‌ای برای آموزش‌های مهارتی برای جوانان و متقاضیان کسب و کار در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول