اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

138 هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تنها مشکل سازمان بهزیستی استان اصفهان کافی نبودن مستمری مددجویان است که دولت باید برای افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش اقدام کند.

138 هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، محمود محمدزاده در بازدید از خانه سالمندان زواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان اصفهان دارای بیش از 800 مرکز و زیرمجموعه است، اظهار داشت: مددجویان سازمان بهزیستی شامل معلولان ذهنی و حرکتی، اعصاب و روان، افراد در حال ترک اعتیاد، سالمندان، ناشنوایان، نابینایان، زنان بی‌سرپرست، کودکان بی‌سرپرست، ایتام، زنان فراری و بچه‌های خیابانی هستند که خدماتی در زمینه بیمه خدمات درمانی، پیش‌گیری، درمان و حمایت معنوی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی تعداد مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی استان اصفهان را 138 هزار مددجو اعلام کرد و گفت: سرویس مشاوره تلفنی، مشاوره خانواده و پاسخ‌گوی سامانه 123 از دیگر خدمات این سازمان محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تنها مشکل اساسی سازمان بهزیستی استان اصفهان را کم بودن مقدار پرداختی‌ها و مستمری به مددجویان اعلام کرد و افزود: مستمری پرداخت شده کفایت زندگی مددجویان را نمی‌دهد و دولت باید برای افزایش مستمری مددجویان و خانواده‌های زیر پوشش اقدام کند.

*مستمری مددجویان کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد

وی از دیگر مشکلات سازمان بهزیستی استان اصفهان را بحث اشتغال مددجویان اعلام کرد و ادامه داد: طبق قانون از هر 100 نفری که در مراکز دولتی پذیرفته و استخدام می‌شوند باید سه نفر سهمیه به معلولان اختصاص داده شود.

محمدزاده تصریح کرد: در این راستا استاندار اصفهان قول داده‌اند از 3 هزار نفری که قرار است در استان استخدام شوند 3 درصد آن معادل 300 نفر برای معلولان در نظر گرفته شود.

وی به برنامه این سازمان به منظور تأمین مسکن مددجویان اشاره کرد و افزود: در هفته بهریستی بیش از 600 خانه که سازمان بهزیستی در ساخت و تکمیل آن مشارکت داشته است به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه این مطلب اضافه کرد: هر مددجویی که در مسکن مهر ثبت‌نام کرده باشد، سازمان بهزیستی برای بازپرداخت هزینه‌ها و ساخت به آنان کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: در حوزه توان‌بخشی بیش از 900 دانشجو و در حوزه اجتماعی 500 نفر از مددجویان را زیر حمایت داریم.

محمدزاده تعداد پرورشگاه‌های استان اصفهان را 38 عدد خواند و افزود: تعداد 120 دانشجو هم‌چنان در این مراکز نگه‌داری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 42 تشکل مرتبط با سازمان بهزیستی در کل استان اصفهان وجود دارد که به دست معلولان تاسیس و اداره می‌شود، تصریح کرد: این تشکل‌ها و انجمن‌ها بسیار فعال هستند و به خود سازمان بهزیستی نیز کمک‌های بسیاری می‌کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول