اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل:

10 درصد نخبگان، مددجویان کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: در حال حاضر 10 درصد از نخبگان کشوری و استانی از مددجویان کمیته امداد بوده و با حمایت این نهاد فعالیت می‌کنند.

10 درصد نخبگان، مددجویان کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در نشست بررسی فعالیت‌های کمیته امداد در شهرستان خلخال اظهار داشت: کمیته امداد استان اردبیل همسو با فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها حرکت می‌کند و ما با حمایت از نخبگان درصدد ایجاد فضای تعاملی بین جامعه و مددجویان کمیته امداد هستیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل با پوشش و حمایت از 10 درصد از نخبگان تلاش می‌کند دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه از کسب مدارج بالا باز نمانند افزود: در راستای محرومیت‌زدایی در جامعه تلاش می‌کنیم با توانمند سازی و اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از شمار محرومان جامعه بکاهیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، سرپرستی و حمایت‌های جامعه یتیمان را نیز برای خود افتخار می‌داند به طوری که هم‌اکنون 11 هزار و 840 نفر حامی 4 هزار یتیم اردبیلی را سرپرستی می‌کنند که این افتخاری بزرگ برای ماست.

این مسئول از زیر پوشش بودن 31 هزار خانوار در استان اردبیل در نهاد کمیته امداد خبر داد و گفت: ما بحث اشتغالزایی این مددجویان و خانواده‌ها را نیز در دستور کار قرار دادیم به طوری که در سال گذشته 5 هزار و 779 نفر از مددجویان با حمایت کمیته امداد وارد چرخه اشتغال شدند.

زلالی تصریح کرد: 196 میلیارد و 285 میلیون ریال به منظور ایجاد اشتغال برای این افراد اختصاص یافته است.

وی هدف از ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت و خارج شدن آنها از چرخه حمایتی این کمیته ذکر کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل همچنین از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت این کمیته خبر داد و گفت: در سال گذشته 4 هزار و 750 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 9 میلیارد و 984 میلیون ریال برای 9 هزار و 687 نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان تحت‌ پوشش کمیته امداد پرداخت شد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول