اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی

75 هزار واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن نیاز است

خبرگزاری فارس: مدیر تامین مسکن و امور مهندسی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نیازمند احداث 75 هزار واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند تحت پوشش در استان هستیم.

75 هزار واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی،‌ محمد رحیم صحراپیما اظهار داشت: این تعداد نیاز به واحد مسکونی طبق نیاز سنجی انجام شده به دست آمده است که 45 هزار واحد از این تعداد در روستاها و 30 هزار واحد برای مددجویان شهری تحت پوشش در استان مورد نیاز است.

وی در ارتباط با مسکن روستایی گفت: از مجموع 45 هزار واحد مسکونی مورد نیاز در این حوزه احداث حدود 10 هزار واحد در استان آغاز شده است و 35 هزار واحد دیگر نیز در برنامه کاری داریم که باید با کمک خیرین و اعتباراتی که در این زمینه اختصاص می‌یابد، اقدام کنیم.

صحراپیما اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری عملیات اجرایی شش هزار واحد مسکن روستایی در صورت همکاری بنیاد مسکن و بانک‌های عامل در قالب طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بازسازی می‌شود.

وی افزود: هر واحد مسکن روستایی 12 میلیون و 500 هزار تومان وام دریافت می‌کند که به همراه آورده‌های خود مددجویان بازسازی مسکن روستایی انجام می‌شود.

وی گفت: معمولا به صورت میانگین به هر واحد مسکن روستایی در قالب این طرح بین 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

این مسئول گفت: احداث مجموع 45 هزار واحد مسکونی که مورد نیاز مددجویان تحت پوشش در روستاها است، در صورت اختصاص به موقع و کافی اعتبارات دولتی ظرف پنج سال آینده احداث می‌شود.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در حوزه مسکن مددجویان تحت پوشش در شهرها نیز 30 هزار واحد مسکونی نیاز داریم که به دلیل شرایط ویژه در شهرها احداث این تعداد مسکن در شهرها به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر تلاش داریم کمبود مسکن مددجویان در شهرها را در قالب مسکن مهر شهری حل کنیم، گفت: در این راستا ثبت‌نام برای مسکن مهر مددجویان در اولویت کاری این حوزه قرار دارد.

انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول