اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

وکلا در احقاق حق مددجویان کمیته امداد کوشا باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: وکلا و حقوقدانان باید در احقاق حق اقشار مختلف جامعه به ویژه مددجویان کمیته امداد کوشا و همراه باشند.

وکلا در احقاق حق مددجویان کمیته امداد کوشا باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در همایش حقوقدانان و وکلای قوه قضاییه و رؤسای حقوقی ادارات استان اردبیل اظهار داشت:‌ ما در یک تعامل نزدیک با حقوقدانان و رؤسای حقوقی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های حاکمیتی در تلاش هستیم تا با شناسایی آسیب‌ها با یک پشتیبانی درست به رفع پیامدها و ثمرات چنین ناهنجاری‌ها خاتمه دهیم.

وی با بیان این‌که کمیته امداد با اقشار ضعیف و ناتوان مالی مواجه است که گاه قادر به تأمین نیازهای اولیه نیستند، تصریح کرد: ما از وکلا و حقوقدانان عضو کانون و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با در نظر گرفتن شرایط مالی مددجویان در ارایه خدمات به این قشر ساعی باشند.

زلالی با برشمردن وجه اشتراک امدادگران کمیته امداد با حقوقدانان خاطر نشان کرد: وکلا و حقوقدانان کار انبیایی می‌کنند چرا که در احقاق حق فرد مظلوم از هر جنس، تلاش گسترده‌ای دارند تا بتوانند نیازمندی‌ها و مطالبات مختلف را پاسخگو باشند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: حقوقدانان و وکلا به یقین در احقاق حق و اجرای عدالت سر از پا نمی‌شناسند و همیشه مدافع حقوق محرومان و مظلومان بوده و در برابر ظالمان و تعدی‌کنندگان نیز می‌ایستند.

وی ویژگی دیگر وکلا و حقوقدانان را وثوق اعتماد مردم به آنها در مراجعان مختلف اعلام کرد و ادامه داد: مراجعان تمام مسایل و مشکلات خود را با وکلا در میان می‌گذارند و انتظار رفع معایب و مشکلات را دارند که این همزبانی و اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه و پشتوانه کار آنها است.

به گزارش فارس، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه بیان کرد: وکلا از منزلت اجتماعی برخوردار هستند به حدی که این قشر به نام وکیل به عنوان القاب و اسمایی از صفات الهی به خود می‌بالند چرا که در ادای حق و انجام وظیفه قانونی در جایگاه و منزلت والاتری قرار دارند.

زلالی احقاق حق را جز کسب تقوا و دینداری میسر ندانست و گفت: برای اولین بار در حرکتی ابتکاری که در سطح کشور بی‌نظیر است این همایش و هم‌اندیشی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم با توجه به مشترکات، ارتباط و تعامل خود را دوجانبه گسترش و افزایش بدهیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: وکلا به عنوان مدافعان حقوق ملت با جان و مال و ناموس مردم سر و کار دارند و تنها قشری هستند که در سوگند خود به شرف و وجدان خود برای انجام عادلانه و حق‌طلبانه وظایف تاکید کردند.

زلالی تصریح کرد: این قشر آگاه در آسیب‌ها و آلام افراد جامعه بی‌تفاوت نیستند بلکه تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا در راستای ارتقای خدمات و کیفیت بخشی به مراجعان به ویژه جامعه هدف کمیته امداد از توان خود بهره برده و گاه به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای و وکالت پرونده مددجویان را بر عهده بگیرند.

وی به عمق مشکلات و نارسایی برخی از مددجویان و ضرورت دستگیری از آنها اشاره کرد و اظهار داشت: فقر به عنوان یک پدیده اجتماعی در هر جامعه نیاز به توجه و آگاهی برای برطرف شدن مبانی آن دارد چرا که اگر به فقرای جامعه به شایستگی رسیدگی نشود، ممکن است این طیف دچار تنگناها و مشکلات عمیق و فراوان شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی کمیته امداد را حمایت از قشر ناتوان و بی‌بضاعت جامعه توصیف کرد و ادامه داد: وجدان بیدار بشریت و احیای شرافت و کرامت انسان‌ها هرگز اجازه نمی‌دهد که در توجه به قشر نیازمند جامعه دچار برخی سودجویی و فرصت‌طلبی‌ها شویم چرا که وکلا و حقوقدانان به عنوان قشر با وجدان و آگاه جامعه عمق مشکلات و فقر را می‌دانند و نسبت به زوایای نارسایی‌ها در این حوزه واقف هستند.

زلالی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ترازوی عدالتی که در آرم قوه قضاییه و دادگستری‌ها مشاهده می‌شود به حقیقت ترازوی توجه و از بین بردن برخی تبعیض‌ها در جامعه است که ما به عنوان یک نهاد انقلابی باید تلاش کنیم با رفع محرومیت‌ها و تبعیض و بی‌عدالتی‌ها خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری را که همان بستن در فقر و نداری است، شایسته و متقی عمل کنیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول