اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

زنان ایران اسلامی نخ‌نما شدن دیدگاه‌های فمنیستی را درک کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: دیدگاه فمنیستی امروز نخ‌نما شده و زنان جمهوری اسلامی در این راستا به خوبی این مسئله را درک کرده‌اند.

زنان ایران اسلامی نخ‌نما شدن دیدگاه‌های فمنیستی را درک کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نسرین پیرسمساری بعد از ظهر امروز در همایش حقوق بشر و نقش زنان در بیداری اسلامی با اشاره به ایام سوگواری حسینی و نقش زنان در این نهضت اظهار کرد: نقش حضرت زینب(س) در این قیام که به صورت برجسته رخ داده است موجب شد تا امروز نیز تاثیرگذاری این نقش در جامعه زنان وجود داشته باشد و زنان جمهوری اسلامی نیز آن حضرت را الگو قرار داده‌اند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نقش زنان در جمهوری اسلامی با اقتدا به زینب (س) موجب بالندگی این قشر شده و در این میان زنان با تبعیت از رهبری توانسته‌اند در خط مقدم نقش‌آفرینی فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.
پیرسمساری در ادامه با اشاره به سه دیدگاه موجود در مورد زنان بیان کرد: نگاه‌هایی که مبتنی بر ویترین بودن زنان و یا وسیله بودن وی برای اهداف سیاسی و اجتماعی است، مطرود بوده و از نگاه اسلام رد شده است.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل دیدگاه جدیدی در مورد نقش زنان در جامعه مطرح کردند که امروز این جایگاه در بیداری اسلامی نیز نقش دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور شد: زنان در طول سه دهه گذشته توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کرده و بدرخشند.
پیرسمساری در ادامه با رد دیدگاه فمنیستی در مورد زنان اظهار کرد: دیدگاه فمنیستی امروز نخ‌نما شده و زنان جمهوری اسلامی در این راستا به خوبی نخ‌نما شدن این دیدگاه را درک کردند.
وی با اشاره به نقش زنان در بیداری اسلامی منطقه گفت: نقش و حضور زنان به خصوص زنان محجبه در این حرکت‌ها مورد توجه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در جنبش وال‌استریت و نیز جنبش‌های منطقه نقش زنان برجسته است و در این میان باید به دفاع از حقوق زنان توجه خاص شود.
وی، بر دفاع از زنان محجبه در این حرکت‌ها تاکید کرد و گفت: دفاع از حقوق زنان به صورت بین‌المللی مورد توجه قرار دارد و باید راهکارهای علمی و حقوقی در این زمینه بررسی شود.
پیرسمساری، خواستار توجه دانش‌آموختگان حقوق به موضوع دفاع از حقوق بشر و وحدت اسلامی شد و گفت: با همگرایی و وحدت بخش‌های مختلف تحقق پیروزی دور از دسترس نیست.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول