اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موفقیت 30 درصدی تکنیک‌های ناباروری در دنیا

10 درصد زنان و مردان ایرانی نابارور هستند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی باروری و ناباروری ایران گفت: 10 درصد زنان و مردان ایرانی نابارور هستند.

10 درصد زنان و مردان ایرانی نابارور هستند

بهروز نیک‌نفس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: زوج‌هایی که بعد از یک سال به طور طبیعی بارور نشوند باید برای پیگیری امور مربوط به بارداری به متخصصان مراجعه کنند که از این طریق به کمک دارو یا تکنیک‌های موجود به باروری آنها کمک می‌شود.

وی افزود: برخی زوج‌ها پس از مراجعه و انجام آزمایش‌ها ممکن است از طریق دارو جواب گرفته و بتوانند با دارو درمانی صاحب اولاد شوند اما در برخی دیگر به تشخیص پزشک باید از تکنیک‌های ناباروری برای بالا بردن موفقیت در آنها استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بالا رفتن سن ازدواج را عامل مهمی در بارداری‌ها دانست و گفت: به دلیل آگاهی کمی که وجود دارد بیماران زمان را که بسیار مهم برای استفاده از اسپرم و تخمک با کیفیت برای باروری است از دست داده و این امر مشکلات زیادی را برای ادامه درمان زوج‌ها به وجود می‌آورد.

نیک‌نفس تصریح کرد: به نظر می‌رسد رسانه‌های ارتباط جمعی و به خصوص صدا و سیما به دلیل فراگیری آگاهی‌بخشی باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام داده و مراکز درمانی ناباروری را در این خصوص یاری دهند.

وی گفت: البته باید اذعان داشت میزان موفقیت استفاده از تکنیک‌های درمانی برای بارداری در کل دنیا 30 درصد است که گاهی در برخی مراکز درمانی به دلیل تجارب بالا این میزان می‌تواند بیشتر باشد.

عضو تیم نازایی بیمارستان الزهرا(س) تبریز تصریح کرد: امروزه کشور ایران هر چند نسبت به کشورهای پیشرفته در امر درمان ناباروری دیر آغاز کرده است اما از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است که این امر موجب سفر کشورهای همسایه به ایران برای معالجه را رقم زده است.

وی گفت: در حال حاضر از جمهوری آذربایجان و دیگر کشورها برای معالجه نازایی به استان سفرهای زیادی صورت می‌گیرد که دلیل عمده آن تخصص پزشکان ایرانی است.

نیک‌نفس گفت: متخصصان زنان و زایمان در ایران در امر درمان ناباروری از تخصص خوبی برخوردارند که در این زمینه از پزشکان بسیار حاذقی برخورداریم که می‌توانند در پیشرفت درمان‌ها بسیار حائز اهمیت باشند.

نیک‌نفس همچنین اظهار کرد: سومین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره سراسری باروری و ناباروری در ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و انجمن باروری و ناباروری در تاریخ 30 فروردین تا اول اردیبهشت‌ماه در تبریز در محل مجتمع پتروشیمی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ‌در این کنگره متخصصان زنان، زایمان و نازایی، اورولوژی، جنین‌شناسی ژنتیک، پرستاری و مامایی و پزشکان عمومی از سراسر کشور شرکت دارند، از آنجایی که این کنگره بین‌المللی است محققان و افراد صاحبنظر، از کشورهایی چون استرالیا، دانمارک، هلند، آلمان، کانادا و هند حضور خواهند داشت.

نیک‌نفس تاکید کرد: این کنگره از بخش‌های مختلف از جمله سخنرانی، پانل و کارگاه علمی تشکیل شده است که در آن آخرین یافته‌ها در زمینه‌های نازایی به ویژه نازایی زنان، مردان، جنین‌شناسی، ژنتیک باروری و پرستاری و مامایی در نازایی بحث می‌شود.

وی تصریح کرد: برای درمان زوج‌های نازا از تکنیک‌های کمک باروری (ART) که شامل IVF، ICSI و فریز کردن اسپرم، تخمک و جنین است، استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول