اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاپیتان تیم ملی توآ بانوان:

بانوان ورزشکار ایرانی در کسب عناوین قهرمانی توانمندند

خبرگزاری فارس: کاپیتان تیم ملی توآ بانوان گفت: بانوان ورزشکار ایران توانایی کسب عناوین قهرمانی در مسابقات جهانی توآ (رشته مایانا) را دارند.

بانوان ورزشکار ایرانی در کسب عناوین قهرمانی توانمندند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، نجمه قبادی اظهار داشت: بانوان ورزشکار ایران در مسابقات جهانی توآ از بازیکنان مطرح در لیگ کشور هستند و اکنون با بالاترین سطح آمادگی، توانایی رو به رو شدن با حریفان را دارند.
وی اضافه کرد: سه نفر از ورزشکاران فارس در تیم ملی حضور دارند و این امیدواری وجود دارد که بتوانیم سکوهای جهانی را فتح کنیم و پرچم پرافتخار کشورمان را بارها به اهتزاز در آوریم.
این بانوی ورزشکار شیرازی با بیان اینکه رشته مایانا برای نخستین بار است که در جهان برگزار می‌شود افزود: به همین سبب از حریفان خود شناختی نداریم و در تلاش هستیم تا پیش از شروع مسابقات از آنها اطلاعاتی را کسب کنیم ضمن اینکه بیشتر ورزشکاران رزمی کار در این مسابقات حضور دارند و به نظر می‌رسد رقیبان سختی را پیش رو داشته باشیم.
قبادی افزود: در وزن من که 57 کیلوگرم است کشورهای هند، کامرون، اندونزی، ازبکستان، نیجریه، پاکستان، سنگال و مصر حضور دارند و برای اینکه بر سکوی قهرمانی قرار گیرم باید از همان ابتدا حریفم را شکست دهم تا از گروه برنده‌ها به فینال راه یابم و با توکل به خداوند متعال و دعای خیر مردم قدم به مسابقات می‌گذارم و امیدوارم با کسب مدال پیام‌آور شادی برای هم‌وطنانم باشم.
کاپیتان تیم ملی توآ بانوان، میزبانی شیراز در مسابقات جهانی توآ و حضور بیش از 40 کشور جهان را زمینه ساز پیشرفت استان فارس دانست و افزود: میزبانی ایران در شهر شیراز باعث کاهش تبلیغات منفی علیه کشورمان می‌شود و زمینه شناخت بیشتر کشورها از فرهنگ ایران زمین را فراهم می‌سازد.
قبادی بیان کرد: میزبانی مناسب شیراز در مسابقات جهانی توآ علاوه بر ایجاد نگاه مثبت در ورزشکاران شرکت کننده نسبت به ایران، می‌تواند پیام‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی خوبی را برای کشورمان به دنبال داشته باشد.
وی اضافه کرد: به هر میزان که در امر برگزاری این مسابقات سنگ تمام بگذاریم، می‌توانیم در این آزمون مهم که آبرویش برای تمام ایرانیان به ویژه مردم فارس است، سربلند شویم و زمینه برگزاری دیگر مسابقات مهم جهانی را در استان فارس فراهم کنیم.
مسابقات جهانی توآ از هفدهم آبان ماه جاری در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز می‌شود و ورزشکاران زن و مرد شرکت کننده از 40 کشور جهان در رشته‌های رزم ایرانی شامل دو چوب سیستانی و خراسانی، مایانا (نیمه آزاد) و رزم محلی گیلان و مازندران (گیلما) به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول