اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

زنان ایرانی الگویی برای زنان دنیا هستند

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: نقش زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی یک نقش بی‌بدیل بود و امروز آنها به عنوان الگویی برای زنان دنیا تبدیل شده‌اند.

زنان ایرانی الگویی برای زنان دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده عصر امروز در همایش زنان و نقش آنها در انقلاب اسلامی در خرم‌آباد گفت: زنان ایرانی در تمام زمینه‌های مختلف پیشرفت کشور نقش احساسی داشته و همیشه دوشا دوش مردان در صحنه‌های مختلف بوده‌اند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های بانوان در عرصه‌های علمی، سیاسی، اجرایی، اجتماعی و ... ستودنی است، گفت:  زنان جامعه ما دوش به دوش مردان به ایفای نقش پرداخته و یک پیام نو و جدید برای جهانیان امروز در همه ابعاد دارند.

استاندار لرستان اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تمام آزادی‌خواهان بشریت به ‌عنوان الگوی مقدسی است.

دهمرده با بیان اینکه در هیچ مکتب و مکانی به جز اسلام و ایران اسلامی به جایگاه زنان اشاره نشده، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا استعدادهای بانوان در همه عرصه‌ها شکوفا شود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نقش بانوان در همه عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست، گفت: بانوان کشور به عنوان یک الگوی برتر با حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و با ظرفیت‌های بالا در وزارتخانه‌ها و همه ارگان‌ها حضوری چشمگیر دارند.

دهمرده با اشاره به انقلاب‌ها و تحولاتی که در مصر، لیبی، تونس، بحرین و ... رخ داده، گفت: در بیداری اسلامی که در این مناطق به وجود آمده زنان این جوامع به تأسی از بانوان ایران اسلامی به مبارزه با کفر، ظلم و استکبار برخاستند و نقش آنها نیز یک نقش تعیین‌ کننده است.

وی در ادامه از زنان لرستان خواست در دو رخداد مهم 22 بهمن و انتخابات مجلس نهم با حضور گسترده خود نقش اساسی داشته باشند.

در ادامه این همایش مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در حوزه عشایری لرستان با بیان این که ریشه تمام انقلاب‌های دینی در جهان حجاب بانوان بوده گفت: حجاب سبب می‌شود زنان در جامعه دوام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام جمیاری تصریح کرد: دین اسلام برای افراد محدودیت‌هایی قائل شده که این محدودیت‌ها نه تنها موجب کم شدن ارزش انسان نمی‌شود، بلکه به او ارزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجاب به زن شخصیت و آبرو می‌بخشد، گفت: دشمن به این مهم پی‌برده و درصدد ترویج بی‌حجابی و فساد در جامعه بوده و می‌خواهد با این ترفند زنان جامعه ما را بی‌هویت کند.

همایش زنان و نقش آنها در انقلاب اسلامی، امروز در خرم‌آ‌باد برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول