اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی کشور:

بانوان ورزشکار ایرانی مهم­ترین حاملان دیپلماسی اخلاق ورزشی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی کشورگفت: بانوان ورزشکارایرانی، حاملان دیپلماسی اخلاق ورزشی در عرصه­های بین­المللی هستند.

بانوان ورزشکار ایرانی مهم­ترین حاملان دیپلماسی اخلاق ورزشی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرضیه اکبرآبادی، صبح امروز در پنجمین کارگاه آموزشی بصیرت و منش پهلوانی فدراسیون‌های ورزشی بانوان سراسر کشور در مشهد، اظهار داشت: بانوان بسیجی ورزشکار، مهم­ترین حاملان دیپلماسی اخلاق ورزشی در عرصه­های بین­المللی هستند.
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی کشور افزود: مقام معظم رهبری بر افزایش بصیرت در تمامی عرصه­های اجتماعی تاکید دارند و قطعا حوزه ورزش نیز از این امر مستثنی نیست و در حوزه ورزش بانوان این امر خطیر به دلیل حساسیت­های جنسی گروه مخاطب، دارای ظرایف و پیچیدگی­های بیشتری است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در کشورهای غربی، بحث بی‌اخلاقی­های گسترده در حوزه ورزش با حرفه­ای­گری یکسان تلقی می­شود در حقیقت رسیدن به سطح حرفه­ای همواره با حاشیه­هایی همراه است، و این خلط مبحث و یک امر بازدارنده است.
وی عنوان کرد: در حوزه ورزش کشور، با توجه به رایحه فرهنگ اسلامی و ایرانی و در سایه برکات انقلاب اسلامی، اعتماد عمومی بسیار خوبی به حوزه ورزش بانوان ایجاد شده و شاهد حضور گسترده بانوان متدین ایرانی، با رعایت موازین کامل اسلامی در عرصه­های ورزشی داخلی و خارجی هستیم.
وی در ادامه به توفیقات فدراسیون‌های ورزشی در حوزه بانوان اشاره و اذعان کرد: امروز طبق توافقات بین­المللی، بانوان ورزشکار ایرانی در بیش از 40 رشته ورزشی با لباس مصوب در میادین بین­المللی حاضر می­شوند و به عنوان حاملان دیپلماسی ورزش و اخلاق اسلامی وظیفه خطیری برعهده دارند.
وی ادامه داد: سایر کشورهای اسلامی نیز حرکت بانوان ایرانی را الگوی خود قرار داده­اند و حتی شاهد بودیم که ورزشکار پاکستانی‌الاصل آمریکایی در مسابقات وزنه­برداری با پوشش کامل حاضر شد و به رقابت پرداخت و این قطعا ناشی از فراگیر شدن فرهنگ بانوان ایرانی است.
وی در ادامه خطاب به مربیان ورزش کشور اظهار داشت: همانطور که پیامبر عظیم­الشان اسلام فرموده­اند معلمی شغل انبیا است؛ بنابراین بانوان مربی ایرانی خود باید اسوه کامل اخلاق اسلامی باشند تا بتوانند در حوزه آموزش و تربیت ورزشکاران، بیش از پیش تاثیرگذار باشند.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه اخلاق ورزشی تنها نباید به تذکر اکتفا کرد بلکه در کنار آن مربیان ورزش خود باید تمامی آموزش­هایی را که به ورزشکاران می­دهند، رعایت کنند؛ در حقیقت باید اخلاق و ارزش‌های اجتماعی را در رفتار خود نهادینه کنند.
وی در ادامه سطح بالای فنی مربیان ایرانی را ستود و خاطرنشان کرد: بانوان مربی ایرانی به لحاظ سطح فنی در میان بسیاری از کشورهای غرب آسیا دارای جایگاه ممتازی هستند؛ علاوه بر این مجهز به سلاح توکل نیز هستند که در کنار دانش فنی نقش انکارناپذیری در موفقیت آنها ایفا می­کند.
وی ادامه داد: مربیان ورزشی باید براساس رده­های مختلف سنی، شیوه­های مناسبی را برای تربیت ورزشکاران در نظر بگیرند؛ زیرا گاهی به ­کارگیری شیوه­های نامناسب باعث ایجاد مقاومت از سوی ورزشکار می­شود و حتی ممکن است آنها را از حوزه ورزش دور کند.
در این کارگاه آموزشی، میهمانان دیگری نیز همچون رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و رئیس آکادمی ورزش و جوانان کشور حضور داشتند.  
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول