اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان بعثت سنندج:

زنان ایرانی همسنگران مردان در جبهه‌های نبرد بودند

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان بعثت سنندج با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس، گفت: بانوان و زنان ایرانی همسنگران جبهه‌های نبرد دشمنان در جبهه‌ها بودند.

زنان ایرانی همسنگران مردان در جبهه‌های نبرد بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج بابک قطبی ظهر امروز در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف که در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: زنان شیردل جامعه ما در دوران پرافتخار دفاع مقدس همدوش مردان در تمامی صحنه‌ها مبارزه کردند.
وی به نقش زنان ایرانی در طول سال‌های جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: زنان این مرز و بوم در طول سال‌های جنگ با ایثار و از خودگذشتگی خود به جهانیان ثابت کردند که در راستای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و از خودگذشتگی فروگذار نیستند.
قطبی در ادامه با تاکید بر نقش چشمگیر زنان در بعدهای مختلف جامعه یادآور شد: حضور پررنگ زنان به ویژه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، آموزشی و... نشان از کارایی و توانمندی‌های این قشر عظیم در جامعه است.
مدیر کانون جامعه بسیج پزشکی بیمارستان بعثت سنندج در ادامه حضور فعال و تاثیرگذار زنان و دختران مسلمان ایران در پشت جبهه به منظور پشتیبانی رزمندگان را نمونه بارزی از ایثار و از خودگذشتگی آنان دانست و بیان داشت: تقدیم چند هزار زن شهیده در دوران جنگ تحمیلی برگ زرینی از افتخارات این قشر عظیم و تاثیرگذار در جامعه است.
قطبی با اشاره به رسالت مهم زنان و بانوان کشورمان در این دوران بیش از گذشته، تصریح کرد: پس از هشت سال جنگ تحمیلی نیز زنان با حضور پررنگ خود در عرصه‌های مختلف در کنار خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نقش مهمی در تعالی، اقتدار و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.
وی بیان داشت: مساعدت زنان در پشت جبهه، طیف گسترده‏ای از فعالیت‏ها از جمله، تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری هر چه پرشورتر در جبهه‏ها و تشویق مداوم آنان، یکی از مهمترین و بارزترین فعالیت‏های زنان در ایام جنگ تحمیلی بود.
رئیس بیمارستان بعثت سنندج اظهار داشت: زنان به لحاظ نقش ویژه‌ایی که دارند  همواره تأثیرات مثبتی بر روند مبارزات مردان دارند، به طوری که می‌توان ادعا کرد اگر حمایت معنوی و ترغیب و همراهی زنان نبود، مردان هرگز توفیق حضور در صحنه‌های مبارزه و جهاد در راه خدا را نخواهند داشت.
قطبی در بخش دیگری از سخنانش وظیفه مهم زنان و دختران ایرانی را در سنگر جنگ نرم رعایت حجاب و عفاف به عنوان گوهر انسانی مهم ارزیابی کرد و افزود: از آنجا که رعایت عفت و حجاب از ارزش والای زنان است کرامت انسانى زن نیز در سایه عفاف او تامین می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حجاب یکى از احکام دینى است که براى حفظ و پاکدامنى زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌هاى اخلاقی تشریع شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول