اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج خبر داد

آغاز برداشت و صادرات 3 هزار تن هندوانه در قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: کار برداشت و صادرات بیش از 3 هزار تن هندوانه شهرستان قلعه‌گنج به کشورهای اروپایی آغاز شده است.

آغاز برداشت و صادرات 3 هزار تن هندوانه در قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی عصر امروز در بازدید از ایستگاه صادرات بخش چاه‌داد‌خدای شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: کار برداشت و صادرات بیش از 3 هزار تن هندوانه در شهرستان قلعه‌گنج به کشورهای اروپایی آغاز شده است.

وی افزود: امسال با کاشت 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش سطح در سطح شهرستان داشتیم که امید می‌رود از هر هکتار بین  30 تا 550 تن برداشت محصول هندوانه داشته باشیم.

مرادی تصریح کرد: از دو ایستگاه صادرات چاه‌دادخدا و سرخ‌قلعه هندوانه مورد نیاز بازرگانان ایرانی و خارجی تأمین و به طور مستقیم به مرزهای خروجی کشور به ویژه مرز بازرگان بارگیری می‌شوند.

وی گفت: اشتغالزایی این طرح‌ها بسیار خوب بوده است و تاکنون بیش از 3 هزار نفر به طور مستقیم و حدود 9 هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم در این شهرستان اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار قلعه‌گنج به زحمات کشاورزان اشاره کرد و بیان داشت: شرایط آب وهوایی منطقه و خاک بسیار مستعد و حاصلخیز و تجربه این کشاورزان و استفاده آنان از نیروهای کارشناس جهاد کشاورزی سبب تولید با کیفیت این محصول استراتژیک منطقه شده است.

مرادی ابراز داشت: این کیفیت عالی محصول بازرگانان و تجار خارجی را به این نقطه از ایران کشانده و با صادرات این محصول بازار مناسب فروش در کشورهای اتریش، نروژ، اکراین، آلمان و کشورهای غرب آسیا از جمله عراق و سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای  خزر پیدا کرده‌اند.

وی ضمن گلایه از گمرک  استان کرمان گفت: این موفقیت کشاورزان مرهون تلاش ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان است.

فرماندار قلعه‌گنج افزود: در فصل کاشت این محصول با حضور مسئولان گمرک استان قرار بر این شد تا در موقع بارگیری یک مأمور متخصص با همکاری نیروی انتظامی برای بارگیری و پلمپ بار حضور داشته باشد که با وجود تأکید استاندار کرمان این مهم محقق نشد و این کار سبب وارد شدن ضربه به کیفیت محصول و پایین آمدن نرخ فروش آن در بازارهای جهانی می‌شود.

به گزارش فارس، کشاورزان حاضر در ایستگاه نیز از نبود گمرک گلایه‌مند بودند، این مشکل روحیه تلاش آنها را خدشه‌دار کرده بود اما با امید به فردا دست از تلاش بر نداشته بودند و به کار خود اهمیت می‌دادند، امیدواریم این معضل نیز قبل از پایان فصل برداشت رفع شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول