اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

گیلان ظرفیت صادرات ایران به داغستان را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان گفت: گیلان می‌تواند مرکز صادرات ایران به داغستان شود.

گیلان ظرفیت صادرات ایران به داغستان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان عصر امروز در جمع خبرنگاران دستاورد سفر به داغستان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه ایران در داغستان نشان دادن توانمندی‌های کشورمان بود، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنعتی جمهوری اسلامی ایران در ماخاچ‌کالا با محوریت گیلان برگزار شد.

این مسئول، حضور بالغ بر50 واحد بزرگ تولیدی و 100 نفر از تجار، بازرگانان و صاحبان سرمایه از سراسر کشور و استان در قالب یک هیئت در داغستان را از ویژگی‌های مهم این سفر ذکر کرد.

وی، با اشاره به اینکه گیلان ظرفیت صادرات ایران به داغستان را دارد، اذعان کرد: قدرت خرید در داغستان بسیار بالاست و روسیه فدراتیو و جمهوری‌های آن بزرگ‌ترین واردکننده چای هستند.

تیزهوش‌تابان خاطرنشان کرد: روسیه با واردات بیش از 182 هزار تن بزرگ‌ترین واردکننده چای بین کشورهای مشترک‌المنافع در سال 2009 است.

وی، شرایط روادید در داغستان با روسیه را متفاوت خواند و بیان کرد: با توجه به اینکه لیست 124 نفر در این سفر ارائه شد اما اسم 19 نفر در لیست سرکنسولگری نبود و از آنجا که مصر بودیم پنج روز قبل از حرکت این ویزا آماده شود اما موفق به این کار نشدیم و این تعداد از شرکت کنندگان جا ماندند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با بیان اینکه در این سفر تفاهمنامه‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها بین استاندار گیلان و داغستان انجام شد، اذعان کرد: استاندار در این سفر به انعقاد یادداشت تفاهم همکاری گردشگری سیاحتی، مذهبی و زیارتی و سلامت روان بین ایران و داغستان پرداخت.

وی، برقراری خطوط کشتیرانی مسافری بین بندر ماخاچ‌کالا و بندر انزلی، برقراری پرواز بین رشت و آستراخان و تبادل تورهای گردشگری بین دو منطقه را از جمله قراردادها ذکر کرد.

تیزهوش تابان، تبادل دانشجویان زبان روسی و برگزاری دوره‌های کارآموزی زبان روسی و فارسی در بخش‌های مختلف عملی و تجاری را از دیگر تفاهم‌های انجام شده ذکر کرد و یادآور شد: طرفین توافق کردند در زمینه‌های مختلف گردشگری و ورزشی همکاری‌های گسترده‌ای را انجام دهند.

وی، توسعه صنعتی گیلان در کنار رونق تجاری و شکوفایی منطقه آزاد انزلی را نویدبخش افزایش مساعدت این استان در سال‌های آینده دانست و ابراز کرد: گیلان می‌تواند در روسیه و داغستان زمینه ایجاد مجتمع‌های صنعتی و تولیدی در حوزه‌های دارویی، صنایع فلزی، قطعات خودرو و مواد غذایی را برای گسترش صادرات غیرنفتی و درآمدهای ارزی ایران در صورت ایجاد روابط تجاری گسترده و پایدار با بازارهای هدف فراهم کند.

به گفته این مسئول، راه داغستان مدت 18 سال برای کامیون‌های ایرانی بسته بود و تردد کامیون‌های ایرانی از 1.5 سال گذشته به جمهوری داغستان انجام می‌شود.

وی، مسافت داغستان تا گیلان را 530 کیلومتر عنوان کرد و ابراز کرد: کامیون‌های ایرانی کمتر از 48 ساعت می‌توانند از مرزها عبور کنند و این مرز برای ما و اتباع ایرانی مهم است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول